About: Potíže s identitou – umění sebetvorby a problém uznání     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Diskurz termínu identity je velmi jednoznačný v sociálních vědách. Zde však převládá názor, že identita je sociální konstrukt, který se vyznačuje pluralitou identifikačních vztahů. Identita jako non-variabilní a stabilní kvalita člověka je v otázce, a naopak, je jako pokračující proces budování, definování a znovu definování v interakci člověka s vnějším světem. Z hlediska konstruktivismu, můžeme identitu chápat jako umění sebeutváření provedeného v konkrétních podmínkách sociálně-kulturního prostředí. V době pozdní moderny je umění sebeutváření se výrazněji prováděno v atmosféře rostoucí nejistoty. Nejistota způsobuje problémy při budování sebevědomí, což komplikuje proces vytváření identity člověka. My, jako spotřebitelé, zažíváme určitou nejistotu, když máme na výběr z široké škály spotřebního zboží a služeb. Nejistota vyzývá k poptávce po důvěře. Důvěra způsobuje snížení nejistoty a podporuje sebevědomí jako předpoklad vytváření identity. Ve světě konzumu a spotřeby významu, je také rostoucí význam značek a prodejců jako možných zdrojů důvěry. Tyto zdroje jsou důležitou součástí pro spotřebitele, vlastní tvorbu a stávají se symbolem společenského uznání. Neschopnost podílet se na spotřebitelském světě a komerční zábavě může způsobit zklamání a ponížení, což vede k nežádoucím sociálně patologickým jevům.
  • Diskurz termínu identity je velmi jednoznačný v sociálních vědách. Zde však převládá názor, že identita je sociální konstrukt, který se vyznačuje pluralitou identifikačních vztahů. Identita jako non-variabilní a stabilní kvalita člověka je v otázce, a naopak, je jako pokračující proces budování, definování a znovu definování v interakci člověka s vnějším světem. Z hlediska konstruktivismu, můžeme identitu chápat jako umění sebeutváření provedeného v konkrétních podmínkách sociálně-kulturního prostředí. V době pozdní moderny je umění sebeutváření se výrazněji prováděno v atmosféře rostoucí nejistoty. Nejistota způsobuje problémy při budování sebevědomí, což komplikuje proces vytváření identity člověka. My, jako spotřebitelé, zažíváme určitou nejistotu, když máme na výběr z široké škály spotřebního zboží a služeb. Nejistota vyzývá k poptávce po důvěře. Důvěra způsobuje snížení nejistoty a podporuje sebevědomí jako předpoklad vytváření identity. Ve světě konzumu a spotřeby významu, je také rostoucí význam značek a prodejců jako možných zdrojů důvěry. Tyto zdroje jsou důležitou součástí pro spotřebitele, vlastní tvorbu a stávají se symbolem společenského uznání. Neschopnost podílet se na spotřebitelském světě a komerční zábavě může způsobit zklamání a ponížení, což vede k nežádoucím sociálně patologickým jevům. (cs)
  • A discourse of the term identity is very unambiguous in social sciences. However, there is a prevailing opinion that identity is a social construct which is characterised by plurality of identification relationships. Identity as a non-variable and stable quality of a man is in question and, on the contrary, it is understood as an ongoing process of constructing, defining and re-defining in the interaction of a man with the outer world. From the perspective of constructivism, the identity can be understood as the art of self-creation performed in concrete conditions of a social-cultural environment. In the era of late modernism the art of self-creation is being more significantly performed in the atmosphere of growing insecurity. Insecurity causes problems when building self-confidence, which complicates the process of creating a human identity. We, as consumers, experience certain insecurity when having to choose from a wide range of consumer goods and services. Uncertainty calls for a demand for the trust. Trust causes reduction of insecurity and supports self-confidence as a presumption of creating identity. In the world of consumerism and consumption significance, there is also a growing significance of trademarks and of sellers as possible sources of trust. These sources become an important part of consumers´ self-creation and they become a symbol of social recognition. The inability to participate in the consumers´ world and in the commercial entertainment may cause frustration and humiliation leading to unwanted socially pathological behaviour. (en)
Title
  • Potíže s identitou – umění sebetvorby a problém uznání
  • Potíže s identitou – umění sebetvorby a problém uznání (cs)
  • Difficulties with Identity - Art of Self-Creation and Problem of Recognition (en)
skos:prefLabel
  • Potíže s identitou – umění sebetvorby a problém uznání
  • Potíže s identitou – umění sebetvorby a problém uznání (cs)
  • Difficulties with Identity - Art of Self-Creation and Problem of Recognition (en)
skos:notation
  • RIV/26138077:_____/11:#0000218!RIV12-MSM-26138077
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • N
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
  • 1
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 222058
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/26138077:_____/11:#0000218
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • Identity; Social Constructivism; Plurality; Self-Creation; Insecurity; Trust; Recognition (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...odStatuVydavatele
  • SK - Slovenská republika
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [2EE8AA95410C]
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Communication Today
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...v/svazekPeriodika
  • 2
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Roubal, Ondřej
issn
  • 1338-130X
number of pages
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 41 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software