Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Kapitola se v první části zabývá vzdělanostní strukturou obyvatelstva, souvislostí mezi podílem terciárně vzdělané pracovní síly a výší HDP. Vzdělanostní mobilita je analyzována prostřednictvím rozdílů v zastoupení terciárně vzdělaných mezi odcházejícími a vstupujícími na trhu práce. Úroveň znalostí a dovedností patnáctileté populace je vyhodnocena na základě průměrné úrovně matematické, čtenářské, přírodovědné gramotnosti a schopnosti řešit problémy a podle podílu žáků, kteří dosáhli nejvyšších úrovní matematické gramotnosti. Obdobný přístup je aplikován při analýze znalostí a dovedností dospělé populace. Vyhodnocena je také počítačová gramotnost. Úroveň podnikavosti populace je měřena zastoupením podnikatelů v ekonomice a podílem na zaměstnanosti v jednotlivých odvětvích. Důležitým rysem pracovní síly se stává flexibilita, profesní a geografická mobilita. Tyto aspekty jsou obsahem závěrečné části kapitoly, stejně jako využívání pracovních úvazků na dobu určitou a zkrácených pracovních úvazků. (cs)
- The chapter deals with the education structure of the population and educational mobility. The level of knowledge and skills of the 15-year-old population is evaluated based on the average levels of various types of literacy, and on the proportions of pupils with the highest levels of mathematical literacy. A similar approach is adopted to analysing the literacy of the adult population. Moreover, computer literacy and occupational and geographical mobility are also issues under review. (en)
- Kapitola se v první části zabývá vzdělanostní strukturou obyvatelstva, souvislostí mezi podílem terciárně vzdělané pracovní síly a výší HDP. Vzdělanostní mobilita je analyzována prostřednictvím rozdílů v zastoupení terciárně vzdělaných mezi odcházejícími a vstupujícími na trhu práce. Úroveň znalostí a dovedností patnáctileté populace je vyhodnocena na základě průměrné úrovně matematické, čtenářské, přírodovědné gramotnosti a schopnosti řešit problémy a podle podílu žáků, kteří dosáhli nejvyšších úrovní matematické gramotnosti. Obdobný přístup je aplikován při analýze znalostí a dovedností dospělé populace. Vyhodnocena je také počítačová gramotnost. Úroveň podnikavosti populace je měřena zastoupením podnikatelů v ekonomice a podílem na zaměstnanosti v jednotlivých odvětvích. Důležitým rysem pracovní síly se stává flexibilita, profesní a geografická mobilita. Tyto aspekty jsou obsahem závěrečné části kapitoly, stejně jako využívání pracovních úvazků na dobu určitou a zkrácených pracovních úvazků.
|
Title
| - Knowledge and flexibility of population (en)
- Znalosti a flexibilita obyvatelstva (cs)
- Znalosti a flexibilita obyvatelstva
|
skos:prefLabel
| - Knowledge and flexibility of population (en)
- Znalosti a flexibilita obyvatelstva (cs)
- Znalosti a flexibilita obyvatelstva
|
skos:notation
| - RIV/25751417:_____/06:#0000010!RIV08-MPS-25751417
|
http://linked.open.../vavai/riv/strany
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| - P(1J020/04-DP1), P(1M0524)
|
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/25751417:_____/06:#0000010
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - educational attainment; educational mobility; knowledge; skills; computer literacy; flexibility; geographical mobility; occupational mobility (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Ročenka konkurenceschopnosti České republiky 2005 - Analýza
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/projekt
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| |
https://schema.org/isbn
| |