About: Posouzení vlivu vysokého hydrostatického tlaku na segmentové ostění tunelu     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • V ČR byla provedena projektová příprava výstavby vysokorychlostního železničního tunelu Praha - Beroun. Většina ražeb byla předpokládána s využitím plnoprofilových tunelovacích strojů (TBM). V rámci provedené rizikové analýzy byla možnost vysokého hydrostatického tlaku vyhodnocena jako jedno z významných rizik, které je třeba vyhodnotit podrobněji. V projektu bylo předpokládáno využití vodonepropustného segmentového ostění z prefabrikovaného betonu s těsnícími pásky, které by mělo být zatíženo plným hydrostatickým tlakem. Vliv různých hodnot hydrostatického tlaku na potřebnou mocnost a vyztužení ostění byl vyhodnocen, ostění bylo posouzeno pro různé polohy HPV nad osou tunelu (až 170 m nad osou tunelu). V rámci projektu byla vypracována studie dosavadních zkušeností mechanizované ražby pod vysokým hydrostatickým tlakem, dosavadní zkušenosti jsou prezentovány v tomto článku.
  • V ČR byla provedena projektová příprava výstavby vysokorychlostního železničního tunelu Praha - Beroun. Většina ražeb byla předpokládána s využitím plnoprofilových tunelovacích strojů (TBM). V rámci provedené rizikové analýzy byla možnost vysokého hydrostatického tlaku vyhodnocena jako jedno z významných rizik, které je třeba vyhodnotit podrobněji. V projektu bylo předpokládáno využití vodonepropustného segmentového ostění z prefabrikovaného betonu s těsnícími pásky, které by mělo být zatíženo plným hydrostatickým tlakem. Vliv různých hodnot hydrostatického tlaku na potřebnou mocnost a vyztužení ostění byl vyhodnocen, ostění bylo posouzeno pro různé polohy HPV nad osou tunelu (až 170 m nad osou tunelu). V rámci projektu byla vypracována studie dosavadních zkušeností mechanizované ražby pod vysokým hydrostatickým tlakem, dosavadní zkušenosti jsou prezentovány v tomto článku. (cs)
  • The initial design of the long high-speed railway tunnel Prague - Beroun was realised in the Czech Republic. Majority of tunnel was expected to be excavated by tunnel boring machines (TBMs). Risk analysis evaluating tunnel excavation and operations submitted design concept was also realised, possible high hydrostatic pressure was identified as one of major risks, which has to be evaluated. The design assumed impermeable segmental tunnel lining with full hydrostatic pressure. Exact position of underground water table was not clear, in the worst case the water table can be close to surface with the full hydrostatic pressure acting on the tunnel lining (ie. water table up to 170 m above the tunnel axis). Impact of various values hydrostatic pressure on required tunnel lining was investigated. The detailed study of mechanized tunnels realised under a high hydrostatic pressure has been generated, overview of the study is presented in this paper. (en)
Title
  • Posouzení vlivu vysokého hydrostatického tlaku na segmentové ostění tunelu
  • Posouzení vlivu vysokého hydrostatického tlaku na segmentové ostění tunelu (cs)
  • Evaluation of a high hydrostatic pressure impact on the segmental tunnel lining (en)
skos:prefLabel
  • Posouzení vlivu vysokého hydrostatického tlaku na segmentové ostění tunelu
  • Posouzení vlivu vysokého hydrostatického tlaku na segmentové ostění tunelu (cs)
  • Evaluation of a high hydrostatic pressure impact on the segmental tunnel lining (en)
skos:notation
  • RIV/25647318:_____/11:#0000002!RIV12-TA0-25647318
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • P(GAP104/10/2023), P(TA01011816)
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 221718
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/25647318:_____/11:#0000002
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • hydrostatic pressure, segmental lining, TBM (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [5D0FC81A5332]
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
  • Bratislava
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Bratislava
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Geotechnické problémy liniových stavieb
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...vavai/riv/projekt
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Svoboda, Petr
  • Srb, Martin
  • Hilar, Matouš
  • Nosek, Jakub
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Slovenská technická univerzita v Bratislave
https://schema.org/isbn
  • 978-80-227-3504-9
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 77 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software