About: NOVÁ VÝZVA PRO MARKETINGOVÝ MANAGEMENT PODNIKU-INTEGROVANÝ PŘÍSTUP KE KLÍČOVÝM STAKEHOLDRŮM     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Not only customers but also other groups of stakeholders that companies deal with, and which more or less influence or could influence their future development, come into the highlights of management and marketing theoretical concepts but also practical procedures. The key question seems to be the area of integrated approach to key stakeholders, which needs to be focused on. This paper focuses on the specified area through the results of a research that took place within a broader international analysis of Polish, Czech and Slovakian companies between April and May 2007. Into the research sample were chosen 60 small companies from every country. Data and results used in this work are from Czech companies only. Focusing on the identification of key stakeholders and their influence on company success, reasons for companies to create relationships with stakeholders are a good starting point for building up integrated company marketing management. (en)
  • Do popředí zájmů manažerských a marketingových teoretických koncepcí, ale i praktických postupů se dostávají kromě zákazníků i další skupiny stakeholdrů, se kterými podniky přicházejí do vztahů, a větší či menší měrou ovlivňují nebo mohou ovlivňovat jejich budoucí rozvoj. Klíčovou otázkou se zdá být problematika integrovaného přístupu ke klíčovým stakeholdrům, které je nutné věnovat zvýšenou pozornost. V příspěvku je této oblasti věnována pozornost prostřednictvím výsledků výzkumu, který proběhl v rámci širšího mezinárodního šetření polských, českých a slovenských podniků v období dubna - května 2007. Do výzkumného vzorku bylo zařazeno 60 malých podniků v každé zemi. Data a výsledky použity v příspěvku jsou pouze z českých podniků. Zaměření na identifikování klíčových stakeholdrů a jejích významů pro úspěch podniku, důvodů podniků k vytváření vztahů se stakeholdry se zdá být vhodným
  • Do popředí zájmů manažerských a marketingových teoretických koncepcí, ale i praktických postupů se dostávají kromě zákazníků i další skupiny stakeholdrů, se kterými podniky přicházejí do vztahů, a větší či menší měrou ovlivňují nebo mohou ovlivňovat jejich budoucí rozvoj. Klíčovou otázkou se zdá být problematika integrovaného přístupu ke klíčovým stakeholdrům, které je nutné věnovat zvýšenou pozornost. V příspěvku je této oblasti věnována pozornost prostřednictvím výsledků výzkumu, který proběhl v rámci širšího mezinárodního šetření polských, českých a slovenských podniků v období dubna - května 2007. Do výzkumného vzorku bylo zařazeno 60 malých podniků v každé zemi. Data a výsledky použity v příspěvku jsou pouze z českých podniků. Zaměření na identifikování klíčových stakeholdrů a jejích významů pro úspěch podniku, důvodů podniků k vytváření vztahů se stakeholdry se zdá být vhodným (cs)
Title
  • NOVÁ VÝZVA PRO MARKETINGOVÝ MANAGEMENT PODNIKU-INTEGROVANÝ PŘÍSTUP KE KLÍČOVÝM STAKEHOLDRŮM
  • New Challenge for Marketing Management- Integrated Approach to Key Stakeholders (en)
  • NOVÁ VÝZVA PRO MARKETINGOVÝ MANAGEMENT PODNIKU-INTEGROVANÝ PŘÍSTUP KE KLÍČOVÝM STAKEHOLDRŮM (cs)
skos:prefLabel
  • NOVÁ VÝZVA PRO MARKETINGOVÝ MANAGEMENT PODNIKU-INTEGROVANÝ PŘÍSTUP KE KLÍČOVÝM STAKEHOLDRŮM
  • New Challenge for Marketing Management- Integrated Approach to Key Stakeholders (en)
  • NOVÁ VÝZVA PRO MARKETINGOVÝ MANAGEMENT PODNIKU-INTEGROVANÝ PŘÍSTUP KE KLÍČOVÝM STAKEHOLDRŮM (cs)
skos:notation
  • RIV/00216305:26510/08:PU79635!RIV10-MSM-26510___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • S
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 383080
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216305:26510/08:PU79635
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • relationship marketing, stakeholders, marketing management, research, Czech Republic, integrated approach (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [B18126995327]
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
  • Bratislava
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Trenčín, SK
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Nové trendy v Mnažmente
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Kocmanová, Alena
  • Šimberová, Iveta
  • Němeček, Petr
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Trenčianska Univerzita A.Dubčeka
https://schema.org/isbn
  • 978-80-8075-370-2
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 26510
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 77 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software