Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - National cultural diversity plays a considerable role in the creation of advertising communication. The authors of the article offer information on the results with similar reearch in other countries of the world in the spheres of advertising appeal, information content, the message strategy, advertising format and carryin out advertising. It was clearly shown that Czech television advertising is defferent from foreign advertising in the individual elements of creative advertising strategy based also on cultural differences. (en)
- Národní kulturní odlišnosti hrají významnou roli v marketingové komunikaci. Autoři příspvěku předkládají informace o výsledku obsahové analýzy 400 českých televizních reklam a srovnávají výsledky tohoto výzkumu s podobnými výzkumy uskutečněnými v zahraničí v oblasti reklamních apelů, informačního obsahu, strategii sdělení a formátu reklamy. Výzkumem bylo prokázány odlišnosti oproti zahraničním televizním reklamám v jednotlivých částech reklamní kreativní strategie vyplývající mimo jiné i s kulturních odlišností.
- Národní kulturní odlišnosti hrají významnou roli v marketingové komunikaci. Autoři příspvěku předkládají informace o výsledku obsahové analýzy 400 českých televizních reklam a srovnávají výsledky tohoto výzkumu s podobnými výzkumy uskutečněnými v zahraničí v oblasti reklamních apelů, informačního obsahu, strategii sdělení a formátu reklamy. Výzkumem bylo prokázány odlišnosti oproti zahraničním televizním reklamám v jednotlivých částech reklamní kreativní strategie vyplývající mimo jiné i s kulturních odlišností. (cs)
|
Title
| - Kreativní strategie v české televizní reklamě
- Creative strategy in Czech TV commercials (en)
- Kreativní strategie v české televizní reklamě (cs)
|
skos:prefLabel
| - Kreativní strategie v české televizní reklamě
- Creative strategy in Czech TV commercials (en)
- Kreativní strategie v české televizní reklamě (cs)
|
skos:notation
| - RIV/00216305:26510/08:PU78971!RIV10-GA0-26510___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/00216305:26510/08:PU78971
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - creative advertising strategy, appeals, message strategy, information content, format, execution of advertsiing (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...odStatuVydavatele
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| |
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/projekt
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...v/svazekPeriodika
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
issn
| |
number of pages
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |