About: Predikce mechanických vlastností v praxi na základě morfologie a kvantity vyskytujících se fází     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • The high-temperature constructional parts of aircraft engines are exposure to high dynamic stress (fatigue processes and creep) and various temperatures in dioxide-corrosion condition (hot corrosion, oxidation and erosion). To improve aero-engine load and turbine load is necessary to increase a temperature in front of turbine. It can achieve only heat-resistant and creep-resistant materials, especially nickel-base superalloys which resist above already mentioned effects for limited time. It is very important to set engine working time to its general repair, so-called operation time, to determine lifetime of blades and other components. In terms of working condition simulation (number of starts, working temperature etc.) and subsequent changes in structure (quantity, morphology and distribution of gamma prime phase, secondary carbides and TCP phases) we can predicate the forenamed working life. (en)
  • Vysokoteplotní části leteckých motorů jsou vystaveny řadě degradačních procesů (koroze, eroze, oxidace, creep, únavové procesy). Jednou z možností jak zlepšit výkon leteckých motorů a turbín je zvýšit teplotu plynů před turbínou. To mohou splňovat jen materiály žárupevné a žárovzdorné, zejména niklové superslitiny precipitačně zpevněné, které za určitých podmínek a po omezenou dobu těmto vlivům odolávají. V praxi je důležité stanovit pracovní dobu motoru do generální opravy, tzv. operační čas, abychom určili životnost turbínových lopatek a jiných součástí. Na základě simulace pracovního režimu (počet startů, teplota atd.) a následné změny strukturních faktorů (množství, morfologie a rozmístění fáze gama s čárkou, množství karbidů a nežádoucích fází) lze zmíněnou životnost predikovat.
  • Vysokoteplotní části leteckých motorů jsou vystaveny řadě degradačních procesů (koroze, eroze, oxidace, creep, únavové procesy). Jednou z možností jak zlepšit výkon leteckých motorů a turbín je zvýšit teplotu plynů před turbínou. To mohou splňovat jen materiály žárupevné a žárovzdorné, zejména niklové superslitiny precipitačně zpevněné, které za určitých podmínek a po omezenou dobu těmto vlivům odolávají. V praxi je důležité stanovit pracovní dobu motoru do generální opravy, tzv. operační čas, abychom určili životnost turbínových lopatek a jiných součástí. Na základě simulace pracovního režimu (počet startů, teplota atd.) a následné změny strukturních faktorů (množství, morfologie a rozmístění fáze gama s čárkou, množství karbidů a nežádoucích fází) lze zmíněnou životnost predikovat. (cs)
Title
  • Predikce mechanických vlastností v praxi na základě morfologie a kvantity vyskytujících se fází
  • Predication of mechanical properties in terms of phase morphology and quantity (en)
  • Predikce mechanických vlastností v praxi na základě morfologie a kvantity vyskytujících se fází (cs)
skos:prefLabel
  • Predikce mechanických vlastností v praxi na základě morfologie a kvantity vyskytujících se fází
  • Predication of mechanical properties in terms of phase morphology and quantity (en)
  • Predikce mechanických vlastností v praxi na základě morfologie a kvantity vyskytujících se fází (cs)
skos:notation
  • RIV/00216305:26210/06:PU63830!RIV07-GA0-26210___
http://linked.open.../vavai/riv/strany
  • 93-100
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • P(GD106/05/H008)
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 493994
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216305:26210/06:PU63830
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • high-temperature, structure, nickel-base superalloys (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [53C664AEAE5B]
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
  • Ústav fyziky materiálů AVČR, Žižkova 22, B
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Ústav fyziky materiálů AVČR Žižkova 22 616
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Víceúrovňový design pokrokových materiálů
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...vavai/riv/projekt
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Podrábský, Tomáš
  • Pospíšilová, Simona
  • Němec, Karel
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Ústav fyziky materiálů AV ČR
https://schema.org/isbn
  • 80-239-8271-0
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 26210
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 59 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software