About: OPTIMALIZATION OF LONGITUDINAL SLOPES AT ROADS DIRECTIONALLY DIVIDED     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Longitudinal slopes at roads directionally dividend are defined in term ČSN 73 6101. Although the last update of the term was in January 2009, longitudinal slopes for highways, speedways and other roads directionally divided stay invariable since 1985. One of general factors of longitudinal slope design is slow vehicle, it is described in appendix K of term ČSN 73 6101. Its parameters are invariable since 1998, when was the term from year 1985 updated in modification Z6. The evolution of vehicle park is connect with technology evolution, and it must be different between year 1998 and the present. The parameters of present slow vehicle were the base for update of graphs of vehicle speed change. Further the longitudinal slopes in Czech term were compared with longitudinal slopes in other countries. (en)
  • Podélné sklony na směrově rozdělených pozemních komunikacích jsou definované v normě ČSN 73 6101. Ačkoliv poslední změna Z1 normy proběhla v lednu roku 2009, podélné sklony pro dálnice, rychlostní silnice a směrově rozdělené silnice jsou konstantní, až na horské území pro rychlostní silnice, od normy vydané roku 1985. Jedním z hlavních faktorů ovlivňujícím návrh podélných sklonů je návrhové pomalé vozidlo, řešené v příloze K normy, jehož parametry byly aktualizovány naposledy roku 1998 ve změně Z6 normy z roku 1985. S vývojem technologií se mění i vývoj vozového parku, který se od roku 1998 výrazně změnil. S touto změnou se změnily i parametry návrhového pomalého vozidla, pro které byly vytvořeny nové grafy pro jízdu ve stoupání, klesání. Dále byly srovnány podélné sklony české normy s podélnými sklony ve vybraných zahraničních normách.
  • Podélné sklony na směrově rozdělených pozemních komunikacích jsou definované v normě ČSN 73 6101. Ačkoliv poslední změna Z1 normy proběhla v lednu roku 2009, podélné sklony pro dálnice, rychlostní silnice a směrově rozdělené silnice jsou konstantní, až na horské území pro rychlostní silnice, od normy vydané roku 1985. Jedním z hlavních faktorů ovlivňujícím návrh podélných sklonů je návrhové pomalé vozidlo, řešené v příloze K normy, jehož parametry byly aktualizovány naposledy roku 1998 ve změně Z6 normy z roku 1985. S vývojem technologií se mění i vývoj vozového parku, který se od roku 1998 výrazně změnil. S touto změnou se změnily i parametry návrhového pomalého vozidla, pro které byly vytvořeny nové grafy pro jízdu ve stoupání, klesání. Dále byly srovnány podélné sklony české normy s podélnými sklony ve vybraných zahraničních normách. (cs)
Title
  • OPTIMALIZATION OF LONGITUDINAL SLOPES AT ROADS DIRECTIONALLY DIVIDED (en)
  • OPTIMALIZACE PODÉLNÝCH SKLONŮ NA SMĚROVĚ ROZDĚLENÝCH POZEMNÍCH KOMUNIKACÍCH
  • OPTIMALIZACE PODÉLNÝCH SKLONŮ NA SMĚROVĚ ROZDĚLENÝCH POZEMNÍCH KOMUNIKACÍCH (cs)
skos:prefLabel
  • OPTIMALIZATION OF LONGITUDINAL SLOPES AT ROADS DIRECTIONALLY DIVIDED (en)
  • OPTIMALIZACE PODÉLNÝCH SKLONŮ NA SMĚROVĚ ROZDĚLENÝCH POZEMNÍCH KOMUNIKACÍCH
  • OPTIMALIZACE PODÉLNÝCH SKLONŮ NA SMĚROVĚ ROZDĚLENÝCH POZEMNÍCH KOMUNIKACÍCH (cs)
skos:notation
  • RIV/00216305:26110/14:PU107683!RIV15-TA0-26110___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • P(TA02030548)
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 34855
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216305:26110/14:PU107683
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • Longitudinal slope, slow-moving vehicle, highway, expressway, road (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [44CE82982B08]
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
  • Brno
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Brno
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • 16. odborná konference doktorského studia - Juniorstav 2014
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...vavai/riv/projekt
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Moravec, Karel
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Neuveden
https://schema.org/isbn
  • 978-80-214-4851-3
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 26110
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 59 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software