About: Unit Class 680 Dynamic Effects in the Course of Passing over Turnouts of Corridor Tracks     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Za účelem kvantifikace dynamických účinků vozidla při průjezdu výhybkami zvýšenou rychlostí byla vyvinuta metodika měření a hodnocení zrychlení na ložiskových skříních vozidla. Metodika je založena na statistickém hodnocení naměřených hodnot zrychlení v příčném a svislém směru při průjezdu oběma kritickými oblastmi výhybky (jazyk a srdcovka). V roce 2004 byla využita při zjišťování dynamických účinků vozidla při jízdě rychlostí až 230 km/h v rámci vysokorychlostních zkoušek jednotky řady 680 CD. V rámci zkušebních jízd jednotky s naklápěcí skříní řady 680 zvýšenou rychlostí v obloucích vybraných traťových úseků I. a II. koridoru Českých drah bylo provedeno ověření stavu obloukových výhybek za účelem možnosti zvýšení rychlosti na obloukových zhlavích vybraných stanic. Hodnoceny byly dynamické účinky vozidla v příčném směru při průjezdu srdcovkovou částí výhybek. Na základě změřených geometrických parametrů dvojkolí a koleje byly provedeny simulační výpočty průjezdu vozidla přes vybrané výhybky a výsled (cs)
  • For the quantification of vehicle dynamic effects at passing over turnouts at a higher speed there was developed a methodology for evaluating of acceleration measured on vehicle axle boxes in the year 2003. The methodology is based on statistical evaluation of lateral and vertical acceleration measured values at passing over both critical parts of a turnout (tongue, frog). The created methodology was used for investigation of vehicle dynamic effects by running at speed up to 230 km/h in the year 2004 in terms of high-speed tests of tilting-body unit class 680 CD. There was found relatively high values of dynamic effects already at a speed 160 km/h. In terms of tilting-body unit class 680 tests at a higher speed in curves of chosen track lines of 1st and 2nd corridor of Czech Railways there was carried out also verification of curved turnouts state according to methodology mentioned above with a view to possibility of speed increasing at curved throats of chosen stations. Lateral vehicle dynamic effect
  • For the quantification of vehicle dynamic effects at passing over turnouts at a higher speed there was developed a methodology for evaluating of acceleration measured on vehicle axle boxes in the year 2003. The methodology is based on statistical evaluation of lateral and vertical acceleration measured values at passing over both critical parts of a turnout (tongue, frog). The created methodology was used for investigation of vehicle dynamic effects by running at speed up to 230 km/h in the year 2004 in terms of high-speed tests of tilting-body unit class 680 CD. There was found relatively high values of dynamic effects already at a speed 160 km/h. In terms of tilting-body unit class 680 tests at a higher speed in curves of chosen track lines of 1st and 2nd corridor of Czech Railways there was carried out also verification of curved turnouts state according to methodology mentioned above with a view to possibility of speed increasing at curved throats of chosen stations. Lateral vehicle dynamic effect (en)
Title
  • Unit Class 680 Dynamic Effects in the Course of Passing over Turnouts of Corridor Tracks
  • Dynamické účinky jednotky řady 680 při průjezdu výhybkami na koridorových tratích (cs)
  • Unit Class 680 Dynamic Effects in the Course of Passing over Turnouts of Corridor Tracks (en)
skos:prefLabel
  • Unit Class 680 Dynamic Effects in the Course of Passing over Turnouts of Corridor Tracks
  • Dynamické účinky jednotky řady 680 při průjezdu výhybkami na koridorových tratích (cs)
  • Unit Class 680 Dynamic Effects in the Course of Passing over Turnouts of Corridor Tracks (en)
skos:notation
  • RIV/00216275:25510/07:00005133!RIV08-MSM-25510___
http://linked.open.../vavai/riv/strany
  • 711-720
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • P(1M0519)
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
  • 1
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 456633
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216275:25510/07:00005133
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • dynamic effects; turnout; turnout frog; turnout tongue; wheelset; high-speed; measuring acceleration (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...odStatuVydavatele
  • CZ - Česká republika
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [8DC1375BA9E4]
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Applied and Computational Mechanics
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...vavai/riv/projekt
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...v/svazekPeriodika
  • 1
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Hába, Aleš
  • Zelenka, Jaromír
  • Kohout, Martin
issn
  • 1802-680X
number of pages
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 25510
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 48 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software