About: Possible Integration of Logistic Systems Into Regional Service Via Road Cargo Transport     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Příspěvek se v analytické části zabývá problematikou daní a poplatků hrazených uživateli silniční dopravy, kde bylo konstatováno, že tyto platby ve srovnání s železniční dopravou jsou nižší. Především se neplatí za použití dopravní cesty a v navazujícím návrhu výpočtu mýtného v části zaměřené na snížení konkurenceschopnosti silniční dopravy zavedením mýtného bylo konstatováno, že zatím nezatíží silniční dopravu v takové míře, že by to znamenalo přesun zákazníků na železniční dopravu. Řešitelé zde poukázali na možnost vzniku kooperačních vztahů mezi železničními a silničními podniky, které by vedly k vysokým úsporám za neplacení mýtného při využití kombinované dopravy silnice/železnice jak ve vnitrostátní, tak především v mezinárodní dopravě. Návrhová část systému kombinované dopravy silnice/železnice předkládá jednak řešení pro plošnou obsluhu regionů pomocí systému jako je např. Mobiler resp. Cargo Domino a pro mezinárodní nebo dálkovou vnitrostátní dopravu pomocí systému Modalohr a nebo CargoBeamer (cs)
  • The paper deals in the analytic part with problematic of taxes and charges paid by users of road transport. Our team found out that those payments are lower than in railroad transport, so that toll system implementation can?t incite movement of transports from road to railroad. Here can be set up new partnerships between road and railroad companies, which will lead to intermodal systems with savings on toll namely in domestic, but first of all in international transports. The proposal part of intermodal system deals with systems Mobiler and Cargo Domino or Modalohr and Cargo Beamer. In the conclusion are partial results focused on area service technology and savings due to cooperation of road and railroad transport. Intermodal systems are destined for minimal hauling distance 600 km in accompanied or unaccompanied transport.
  • The paper deals in the analytic part with problematic of taxes and charges paid by users of road transport. Our team found out that those payments are lower than in railroad transport, so that toll system implementation can?t incite movement of transports from road to railroad. Here can be set up new partnerships between road and railroad companies, which will lead to intermodal systems with savings on toll namely in domestic, but first of all in international transports. The proposal part of intermodal system deals with systems Mobiler and Cargo Domino or Modalohr and Cargo Beamer. In the conclusion are partial results focused on area service technology and savings due to cooperation of road and railroad transport. Intermodal systems are destined for minimal hauling distance 600 km in accompanied or unaccompanied transport. (en)
Title
  • Possible Integration of Logistic Systems Into Regional Service Via Road Cargo Transport
  • Aplikace logistických systémů do nákladní obslužné přepravy (cs)
  • Possible Integration of Logistic Systems Into Regional Service Via Road Cargo Transport (en)
skos:prefLabel
  • Possible Integration of Logistic Systems Into Regional Service Via Road Cargo Transport
  • Aplikace logistických systémů do nákladní obslužné přepravy (cs)
  • Possible Integration of Logistic Systems Into Regional Service Via Road Cargo Transport (en)
skos:notation
  • RIV/00216275:25510/07:00004998!RIV08-MD0-25510___
http://linked.open.../vavai/riv/strany
  • 71-80
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • P(1F53A/126/520)
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
  • 1
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 442714
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216275:25510/07:00004998
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • logistic systems; regional service; road cargo (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...odStatuVydavatele
  • CZ - Česká republika
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [7BABFCFF0AB9]
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Scientific Papers of the University of Pardubice, Series B
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...vavai/riv/projekt
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...v/svazekPeriodika
  • 12
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Cempírek, Václav
  • Kampf, Rudolf
  • Nachtigall, Petr
  • Široký, Jaromír
  • Seidlová, Andrea
issn
  • 1211-6610
number of pages
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 25510
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 48 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software