About: Interakce lidského kapitálu a věkové struktury obyvatelstva     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Well skilled human resources are considered to be an important precondition for sustainable development of society and to help to meet economic, social, cultural and environmental goals. Human resources are important part of knowledge society and contribute to the process of creation and transfer of knowledge significantly. The level of cognition and knowledge has been still changing, expanding and becoming more complex. This requires a longer training period, which passes into continuous lifelong learning programmes then. Currently, human capital is an obvious part of the capital equipment of society, its growth is involved in development and prosperity of many developed countries. Human capital can be characterized as the sum of knowledge, skills, competencies and attributes embodied in individuals which facilitace personal, social and economic well-being. In terms of measurability, human capital is usually defined by indicators of education and health. Generally, education is considered to be the most important attribute that affects standard of living, efficiency and competitiveness of each individual. But people, creating and using their human capital, are limited by their health as well. From an economic point of view, health care leads to a longer working age of individuals and to a longer use of acquired knowledge and skills. Education and health of population is linked with demographic structure and its changes closely. This paper focuses on changing age structure of society in the Czech Republic after 1990, which is represented by elongation of life expectancy and aging of population. There are researched issues of interaction of increasing levels of human capital and the age structure of population. (en)
  • Kvalifikované lidské zdroje jsou považovány za důležitý předpoklad dlouhodobě udržitelného rozvoje společnosti, napomáhají naplňování vytyčených ekonomických, sociálních, kulturních i environmentálních cílů. Lidské zdroje jsou důležitou součástí znalostní společnosti, významně se podílejí na procesu tvorby a transferu znalostí. Úroveň poznání a znalostí se neustále mění, rozšiřuje a stává se komplexnější. To si vyžaduje delší dobu vzdělávání, které poté přechází do podoby kontinuálních programů dalšího, celoživotního vzdělávání. Lidský kapitál představuje v současné době již samozřejmou součást kapitálového vybavení společnosti, jeho růst se podílí na rozvoji a prosperitě mnoha vyspělých zemí. Lidský kapitál lze charakterizovat jako souhrn znalostí, dovedností, schopností a atributů, které lidem usnadňují osobní, sociální a hospodářskou stabilitu života. Z pohledu měřitelnosti je lidský kapitál nejčastěji vymezován indikátory vzdělání a zdraví. Vzdělání je obecně považováno za nejdůležitější atribut, který ovlivňuje životní úroveň, výkonnost a konkurenceschopnost jedince. Ten je však při vytváření i využívání svého lidského kapitálu limitován také zdravím. Z ekonomického pohledu vede péče o zdraví k prodloužení produktivního věku jedince, k delšímu využití a uplatnění jeho získaných znalostí a dovedností. Vzdělání a zdraví obyvatelstva úzce souvisí s demografickou strukturou a jejími změnami. Tento příspěvek se zaměřuje především na měnící se věkovou strukturu společnosti v České republice po roce 1990, v níž dochází k prodlužování střední délky života a stárnutí populace. Jsou řešeny otázky vzájemné interakce zvyšující se úrovně lidského kapitálu a měnící se věkové struktury obyvatelstva.
  • Kvalifikované lidské zdroje jsou považovány za důležitý předpoklad dlouhodobě udržitelného rozvoje společnosti, napomáhají naplňování vytyčených ekonomických, sociálních, kulturních i environmentálních cílů. Lidské zdroje jsou důležitou součástí znalostní společnosti, významně se podílejí na procesu tvorby a transferu znalostí. Úroveň poznání a znalostí se neustále mění, rozšiřuje a stává se komplexnější. To si vyžaduje delší dobu vzdělávání, které poté přechází do podoby kontinuálních programů dalšího, celoživotního vzdělávání. Lidský kapitál představuje v současné době již samozřejmou součást kapitálového vybavení společnosti, jeho růst se podílí na rozvoji a prosperitě mnoha vyspělých zemí. Lidský kapitál lze charakterizovat jako souhrn znalostí, dovedností, schopností a atributů, které lidem usnadňují osobní, sociální a hospodářskou stabilitu života. Z pohledu měřitelnosti je lidský kapitál nejčastěji vymezován indikátory vzdělání a zdraví. Vzdělání je obecně považováno za nejdůležitější atribut, který ovlivňuje životní úroveň, výkonnost a konkurenceschopnost jedince. Ten je však při vytváření i využívání svého lidského kapitálu limitován také zdravím. Z ekonomického pohledu vede péče o zdraví k prodloužení produktivního věku jedince, k delšímu využití a uplatnění jeho získaných znalostí a dovedností. Vzdělání a zdraví obyvatelstva úzce souvisí s demografickou strukturou a jejími změnami. Tento příspěvek se zaměřuje především na měnící se věkovou strukturu společnosti v České republice po roce 1990, v níž dochází k prodlužování střední délky života a stárnutí populace. Jsou řešeny otázky vzájemné interakce zvyšující se úrovně lidského kapitálu a měnící se věkové struktury obyvatelstva. (cs)
Title
  • Interakce lidského kapitálu a věkové struktury obyvatelstva
  • Interakce lidského kapitálu a věkové struktury obyvatelstva (cs)
  • Interaction between Human Capital and Population Age Structure (en)
skos:prefLabel
  • Interakce lidského kapitálu a věkové struktury obyvatelstva
  • Interakce lidského kapitálu a věkové struktury obyvatelstva (cs)
  • Interaction between Human Capital and Population Age Structure (en)
skos:notation
  • RIV/00216275:25410/11:39893019!RIV12-MSM-25410___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • S
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 205276
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216275:25410/11:39893019
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • age structure; health; education; human capital (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [2409BA6AE556]
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
  • Liberec
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Liberec
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Sborník příspěvků z XI. mezinárodní konference IMEA 2011
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Matěja, Zdeněk
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Technická univerzita v Liberci
https://schema.org/isbn
  • 978-80-7372-720-8
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 25410
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 48 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software