About: Corpus-based activities in language learning     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Práce s korpusy je sice pro učení se jazyku důležitá, ale nese s sebou i úskalí nepochopení komplexity jazyka. Ačkoli většina korpusů nebyla primárně vytvořena pro účely výuky cizího jazyka, mohou být velice efektivně využívány. Především vedou studenty ke studiu jazyků v kontextu a k autonomnímu učení. I další údaje získané z korpusů (především frekvence lexikálních jednotek a údaje o kolokacích) mohou významně ovlivnit vyučovací proces i tvorbu studijních materiálů. Na tyto nové situace však musejí být učitelé i studenti připraveni, neboť se jedná o nové role. (cs)
  • It is believed that corpus materials are important in language learning as they expose students to such sentences that they wil encounter when using the language in real life situations. However the advantage of authentic materials and studying language in context can be endangered by misinterpretations of findigs, by simplified conclusions, by misunderstanding of language complexity.  Although most corpora have not been primarily created for the purpose of foreign language learning, they can be very beneficial for this process. Working with concordance programmes can lead learners to study language units in context, to be more autonomous and independent during discovery learning. Also the information retrieved from huge general corpora (especially those concerning frequency and typical collocations) may significantly influence the learning process, material design and syllabus design. Learners and teachers, however, have to be ready for new situations, to be trained in new skills (IT skills and inter
  • It is believed that corpus materials are important in language learning as they expose students to such sentences that they wil encounter when using the language in real life situations. However the advantage of authentic materials and studying language in context can be endangered by misinterpretations of findigs, by simplified conclusions, by misunderstanding of language complexity.  Although most corpora have not been primarily created for the purpose of foreign language learning, they can be very beneficial for this process. Working with concordance programmes can lead learners to study language units in context, to be more autonomous and independent during discovery learning. Also the information retrieved from huge general corpora (especially those concerning frequency and typical collocations) may significantly influence the learning process, material design and syllabus design. Learners and teachers, however, have to be ready for new situations, to be trained in new skills (IT skills and inter (en)
Title
  • Corpus-based activities in language learning
  • Corpus-based activities in language learning (en)
  • Využití korpusů pro studium jazyka (cs)
skos:prefLabel
  • Corpus-based activities in language learning
  • Corpus-based activities in language learning (en)
  • Využití korpusů pro studium jazyka (cs)
skos:notation
  • RIV/00216275:25210/05:00006742!RIV08-MSM-25210___
http://linked.open.../vavai/riv/strany
  • 132-137
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • N
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 516449
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216275:25210/05:00006742
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • corpora; context; collocations; concordance (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [94B279B8C84F]
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
  • Brno
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Brno
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • ELT Signposts 2005
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Ježková, Šárka
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Masarykova univerzita
https://schema.org/isbn
  • 80-210-3760-1
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 25210
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 48 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software