About: Comparison of Key Competency Endowment for Learning and Problem Solving in Pupils of the 9th Grade at Elementary Schools.     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • The article deals with the question whether the new reform of education will bring a better and more effective learning process for pupils involved in the development of life skills (key competencies) which are critical these days. The author compares the results of the education process in the field of key competencies included in two education programmes at elementary schools following in close succession - the %22Elementary School Programme%22 and %22General Education Programme for Basic Education” and/or “The School Education Programme”. The research was conducted in the year 2009 when the last 9th grade pupils were instructed according to the Primary School Programme while 14 pilot schools throughout the Czech Republic implemented and tested the fourth year of teaching according to their own education programmes. For the comparison of the above mentioned education programmes an empirical method of non-standardized questionnaire was selected. (en)
  • V příspěvku se autorka zabývá otázkou, zda nová školská reforma přinesla kvalitnější a efektivnější vzdělávací proces pro žáky, podílející se na rozvoji těch životních dovedností (klíčových kompetencí), které jsou pro dnešní dobu rozhodující. Srovnává výsledky výchovně vzdělávacího procesu v oblasti klíčových kompetencí k učení a řešení problémů u 2 studijních programů na základních školách, jdoucích v návaznosti těsně za sebou – program „Základní škola“ a „Rámcově vzdělávací program pro základní vzdělávání“, respektive „Školní vzdělávací program“. Výzkum proběhl v roce 2009, kdy v posledním 9. ročníku byli žáci vyučování podle končícího vzdělávacího programu Základní škola a ve 14 pilotních školách po celé ČR se realizovala a ověřovala čtvrtým rokem výuka podle vlastních školních vzdělávacích programů. Pro srovnání vzdělávacích programů byla použita empirická metoda dotazování v podobě nestandardizovaného dotazníku.
  • V příspěvku se autorka zabývá otázkou, zda nová školská reforma přinesla kvalitnější a efektivnější vzdělávací proces pro žáky, podílející se na rozvoji těch životních dovedností (klíčových kompetencí), které jsou pro dnešní dobu rozhodující. Srovnává výsledky výchovně vzdělávacího procesu v oblasti klíčových kompetencí k učení a řešení problémů u 2 studijních programů na základních školách, jdoucích v návaznosti těsně za sebou – program „Základní škola“ a „Rámcově vzdělávací program pro základní vzdělávání“, respektive „Školní vzdělávací program“. Výzkum proběhl v roce 2009, kdy v posledním 9. ročníku byli žáci vyučování podle končícího vzdělávacího programu Základní škola a ve 14 pilotních školách po celé ČR se realizovala a ověřovala čtvrtým rokem výuka podle vlastních školních vzdělávacích programů. Pro srovnání vzdělávacích programů byla použita empirická metoda dotazování v podobě nestandardizovaného dotazníku. (cs)
Title
  • Comparison of Key Competency Endowment for Learning and Problem Solving in Pupils of the 9th Grade at Elementary Schools. (en)
  • Komparace vybavenosti žáků 9. tříd klíčovými kompetencemi k učení a řešení problémů
  • Komparace vybavenosti žáků 9. tříd klíčovými kompetencemi k učení a řešení problémů (cs)
skos:prefLabel
  • Comparison of Key Competency Endowment for Learning and Problem Solving in Pupils of the 9th Grade at Elementary Schools. (en)
  • Komparace vybavenosti žáků 9. tříd klíčovými kompetencemi k učení a řešení problémů
  • Komparace vybavenosti žáků 9. tříd klíčovými kompetencemi k učení a řešení problémů (cs)
skos:notation
  • RIV/00216224:14510/12:00060676!RIV13-MSM-14510___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • I
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
  • 1
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 145037
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216224:14510/12:00060676
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • General education programme; school education programme; key competencies for learning and problem solving; pilot schools; monitored schools (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...odStatuVydavatele
  • CZ - Česká republika
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [8FD3A71689D8]
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Studia sportiva
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...v/svazekPeriodika
  • 2012/6
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Maleňáková, Šárka
issn
  • 1802-7679
number of pages
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 14510
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 67 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software