About: Rodiče nadaného dítěte jako víceúrovňoví prostředníci jeho edukace     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • The attribute of a talent is the asynchronous development of the child (pupil), which requires a specific approach to its education. Multilevelled attitude in educational actuation is understood as a range of specific activities of parents reflecting and responding to the uneven development of a gifted child, so that they act as child's closest mediators and advisers. The aim is to align the talent development with a healthy personality and social development of the child. The study is also the search for answers to questions such as: How do the conditions for education of an exceptionally gifted child differ from the standard educational claims, which are generally associated with the family raising children? Is there in this group of children (students) an increased risk to their healthy personality and social development? Which knowledge of the gifted child may be beneficial to parents, etc? In relation to these issues our intention is the orientation in attitudes that parents of gifted children... (en)
  • Atributem nadání je asynchronní vývoj dítěte (žáka), který vyžaduje specifický přístup k jeho výchově a vzdělávání. Víceúrovňovost ve výchovném působení chápeme jako spektrum určitých činností rodičů reflektujících a reagujících na nerovnoměrný vývoj nadaného dítěte tak, že působí jako nejbližší prostředníci a poradci dítěte. Cílem je sladit rozvoj nadání se zdravým osobnostním a sociálním vývojem dítěte. Součástí studie je také hledání odpovědí na otázky, například: V čem se liší podmínky pro výchovu výjimečně nadaného dítěte od standardních edukačních nároků, které jsou všeobecně spojovány s rodinnou výchovou dětí? Existuje u této skupiny dětí (žáků) zvýšené riziko ohrožení jejich zdravého osobnostního a sociálního vývoje? Které poznatky o nadání dítěte mohou být rodičům prospěšné apod. V souvislosti s těmito otázkami je naším záměrem orientace v postojích, které rodiče nadaných dětí zaujímají a nástin institucionální podpory, kterou mohou rodiče v těchto situacích očekávat.
  • Atributem nadání je asynchronní vývoj dítěte (žáka), který vyžaduje specifický přístup k jeho výchově a vzdělávání. Víceúrovňovost ve výchovném působení chápeme jako spektrum určitých činností rodičů reflektujících a reagujících na nerovnoměrný vývoj nadaného dítěte tak, že působí jako nejbližší prostředníci a poradci dítěte. Cílem je sladit rozvoj nadání se zdravým osobnostním a sociálním vývojem dítěte. Součástí studie je také hledání odpovědí na otázky, například: V čem se liší podmínky pro výchovu výjimečně nadaného dítěte od standardních edukačních nároků, které jsou všeobecně spojovány s rodinnou výchovou dětí? Existuje u této skupiny dětí (žáků) zvýšené riziko ohrožení jejich zdravého osobnostního a sociálního vývoje? Které poznatky o nadání dítěte mohou být rodičům prospěšné apod. V souvislosti s těmito otázkami je naším záměrem orientace v postojích, které rodiče nadaných dětí zaujímají a nástin institucionální podpory, kterou mohou rodiče v těchto situacích očekávat. (cs)
Title
  • Rodiče nadaného dítěte jako víceúrovňoví prostředníci jeho edukace
  • Rodiče nadaného dítěte jako víceúrovňoví prostředníci jeho edukace (cs)
  • Parents of a gifted child as multilevelled mediators in its education (en)
skos:prefLabel
  • Rodiče nadaného dítěte jako víceúrovňoví prostředníci jeho edukace
  • Rodiče nadaného dítěte jako víceúrovňoví prostředníci jeho edukace (cs)
  • Parents of a gifted child as multilevelled mediators in its education (en)
skos:notation
  • RIV/00216224:14410/14:00077576!RIV15-MSM-14410___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • Z(MSM0021622443)
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 43000
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216224:14410/14:00077576
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • research findings; talent; asynchronous development; parents; educational activities; multilevelled mediators; personality development; social health (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [63BDD1A327BE]
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Ostrava
http://linked.open...vEdiceCisloSvazku
  • Neuveden
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Diagnostika a evaluace ve vzdělávání a učení dospělých
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Střelec, Stanislav
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Ostravská univerzita v Ostravě. Pedagogická fakulta
https://schema.org/isbn
  • 9788074646546
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 14410
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 58 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software