Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Global storylines approach, originated in Scotland, offers an opportunity to work with the global dimension in education in primary schools. Learners “become” characters within a community affected by a particular global issue and they have to work together to tackle various problems they face. Such approach has a strong potential not only to share the knowledge, but to involve and motivate all learners, nevertheless the level of their performance in other school activities or their actual position within the class. It is a way of elaborating inclusive educational environment as it is learner-centred and offers a space for flexibility needed to meeting the needs of children with special education needs. The aim of following paper is to present the process of implementation of the global education in the environment of primary schools with the use of Global Storylines. (en)
- Global Storylines je pedagogickým přístup, který podporuje práci s globálními tématy, posiluje participativnost ve výuce kritické myšlení. V rámci práce s příběhy se žáci stávají členy komunity, která řeší společný problém. Tento přístup umožní sdílet poznatky a dovídat se o světě novými způsoby, ale také zapojit a motivovat všechny žáky, bez ohledu na jejich školní výkon nebo pozici v kolektivu. Dává žákům i učitelům příležitost ke společným prožitkům; budování partnerského vztahu a vzájemnému ocenění v nových kontextech. Pomáhá ve třídách vybudovat inkluzivní prostředí, protože v jeho centru jsou samotní žáci, a nabízí prostor pro přizpůsobení práce žákům s různými vzdělávacími potřebami. Tříletý projekt, který byl v České Republice zahájen s podporou MZV v roce 2013, a který řeší nezisková organizace NaZemi, má za cíl aplikovat tento způsob výuky na prvním stupni ZŠ a získat data o výsledcích a změnách, které přináší jak pro žáky, tak pro celou třídu a také pedagogickou práci.
- Global Storylines je pedagogickým přístup, který podporuje práci s globálními tématy, posiluje participativnost ve výuce kritické myšlení. V rámci práce s příběhy se žáci stávají členy komunity, která řeší společný problém. Tento přístup umožní sdílet poznatky a dovídat se o světě novými způsoby, ale také zapojit a motivovat všechny žáky, bez ohledu na jejich školní výkon nebo pozici v kolektivu. Dává žákům i učitelům příležitost ke společným prožitkům; budování partnerského vztahu a vzájemnému ocenění v nových kontextech. Pomáhá ve třídách vybudovat inkluzivní prostředí, protože v jeho centru jsou samotní žáci, a nabízí prostor pro přizpůsobení práce žákům s různými vzdělávacími potřebami. Tříletý projekt, který byl v České Republice zahájen s podporou MZV v roce 2013, a který řeší nezisková organizace NaZemi, má za cíl aplikovat tento způsob výuky na prvním stupni ZŠ a získat data o výsledcích a změnách, které přináší jak pro žáky, tak pro celou třídu a také pedagogickou práci. (cs)
|
Title
| - Teaching through Stories as a Space for Inclusion: Global Storylines in Czech Primary Schools (en)
- Výuka příběhem jako otevřený prostor pro inkluzi: Global Storylines v prostředí českých základních škol
- Výuka příběhem jako otevřený prostor pro inkluzi: Global Storylines v prostředí českých základních škol (cs)
|
skos:prefLabel
| - Teaching through Stories as a Space for Inclusion: Global Storylines in Czech Primary Schools (en)
- Výuka příběhem jako otevřený prostor pro inkluzi: Global Storylines v prostředí českých základních škol
- Výuka příběhem jako otevřený prostor pro inkluzi: Global Storylines v prostředí českých základních škol (cs)
|
skos:notation
| - RIV/00216224:14410/13:00072968!RIV14-MSM-14410___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/00216224:14410/13:00072968
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - inclusive education; participatory learning; global dimension in education; Global storylines (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...vEdiceCisloSvazku
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Aktéři školní inkluze. School Inclusion Actors.
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| |
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |