Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - The chapter summarizes results of the first part of the project, implemented with the aim of promoting teaching based on the methodology of Global Storylines in the first grades of the Czech primary schools. An important part is research on the attitudes of teachers towards participatory teaching and learning, teaching of global issues, and self – evaluation, in which the point is to capture these attitudes in the course of time, and also to determine how much support teachers need to teach global development issues. Using elements from different instruments to measuring teachers ' competences, we constructed our own tool, and present the results of its first use. Data show that teachers critically reflect on their own teaching, positively evaluate management and acquisition of certain aspects of participatory teaching (give students an opportunity to experience success, listen to pupils’ views, encourage cooperation), while others perceive as own weakness (leading to critical thinking). (en)
- Kapitola shrnuje výsledky první části projektu, realizovaného s cílem podpořit výuku za pomoci metodiky Global Storylines na prvním stupni českých základních škol. Jeho důležitou součástí je výzkum postojů učitelů k participativní výuce, k výuce rozvojových témat a k sebehodnocení, v němž jde o to, zachytit průběh těchto postojů v čase, a také zjistit, jakou míru podpory učitelé pro výuku globálních rozvojových témat potřebují. S využitím prvků z různých nástrojů na měření učitelských kompetencí jsme sestavili vlastní nástroj, a předkládáme výsledky jeho prvního použití. Z těch je zřejmé, že učitelé kriticky reflektují vlastní výuku, pozitivně hodnotí zvládání a osvojení si některých aspektů participativní výuky (dát žákům prostor pro to, zažít úspěch, prostor pro názory žáků, podpora spolupráce), zatímco jiné vnímají jako svou slabost (vedení ke kritickému myšlení). Kromě vlastního obsahu výuky kladou důraz také na atmosféru ve výuce, vztah žáků ke škole, k učitelům, i k sobě navzájem.
- Kapitola shrnuje výsledky první části projektu, realizovaného s cílem podpořit výuku za pomoci metodiky Global Storylines na prvním stupni českých základních škol. Jeho důležitou součástí je výzkum postojů učitelů k participativní výuce, k výuce rozvojových témat a k sebehodnocení, v němž jde o to, zachytit průběh těchto postojů v čase, a také zjistit, jakou míru podpory učitelé pro výuku globálních rozvojových témat potřebují. S využitím prvků z různých nástrojů na měření učitelských kompetencí jsme sestavili vlastní nástroj, a předkládáme výsledky jeho prvního použití. Z těch je zřejmé, že učitelé kriticky reflektují vlastní výuku, pozitivně hodnotí zvládání a osvojení si některých aspektů participativní výuky (dát žákům prostor pro to, zažít úspěch, prostor pro názory žáků, podpora spolupráce), zatímco jiné vnímají jako svou slabost (vedení ke kritickému myšlení). Kromě vlastního obsahu výuky kladou důraz také na atmosféru ve výuce, vztah žáků ke škole, k učitelům, i k sobě navzájem. (cs)
|
Title
| - Učitelské kompetence pro školu 21. století: projekt globálního rozvojového vzdělávání
- Učitelské kompetence pro školu 21. století: projekt globálního rozvojového vzdělávání (cs)
- Teacher´s Competences for the 21st Century School: Global Storylines Project (en)
|
skos:prefLabel
| - Učitelské kompetence pro školu 21. století: projekt globálního rozvojového vzdělávání
- Učitelské kompetence pro školu 21. století: projekt globálního rozvojového vzdělávání (cs)
- Teacher´s Competences for the 21st Century School: Global Storylines Project (en)
|
skos:notation
| - RIV/00216224:14410/13:00071095!RIV14-MSM-14410___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/00216224:14410/13:00071095
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - Global Storylines; inclusive education; participatory learning; constructivism; teachers competences; critical thinking (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...vEdiceCisloSvazku
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami VII. Education of Pupils with Special Educational Needs VII
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Sayoud Solárová, Kateřina
- Slepičková, Lenka
|
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| |
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |