About: Učitelské kompetence pro školu 21. století: projekt globálního rozvojového vzdělávání     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • The chapter summarizes results of the first part of the project, implemented with the aim of promoting teaching based on the methodology of Global Storylines in the first grades of the Czech primary schools. An important part is research on the attitudes of teachers towards participatory teaching and learning, teaching of global issues, and self – evaluation, in which the point is to capture these attitudes in the course of time, and also to determine how much support teachers need to teach global development issues. Using elements from different instruments to measuring teachers ' competences, we constructed our own tool, and present the results of its first use. Data show that teachers critically reflect on their own teaching, positively evaluate management and acquisition of certain aspects of participatory teaching (give students an opportunity to experience success, listen to pupils’ views, encourage cooperation), while others perceive as own weakness (leading to critical thinking). (en)
  • Kapitola shrnuje výsledky první části projektu, realizovaného s cílem podpořit výuku za pomoci metodiky Global Storylines na prvním stupni českých základních škol. Jeho důležitou součástí je výzkum postojů učitelů k participativní výuce, k výuce rozvojových témat a k sebehodnocení, v němž jde o to, zachytit průběh těchto postojů v čase, a také zjistit, jakou míru podpory učitelé pro výuku globálních rozvojových témat potřebují. S využitím prvků z různých nástrojů na měření učitelských kompetencí jsme sestavili vlastní nástroj, a předkládáme výsledky jeho prvního použití. Z těch je zřejmé, že učitelé kriticky reflektují vlastní výuku, pozitivně hodnotí zvládání a osvojení si některých aspektů participativní výuky (dát žákům prostor pro to, zažít úspěch, prostor pro názory žáků, podpora spolupráce), zatímco jiné vnímají jako svou slabost (vedení ke kritickému myšlení). Kromě vlastního obsahu výuky kladou důraz také na atmosféru ve výuce, vztah žáků ke škole, k učitelům, i k sobě navzájem.
  • Kapitola shrnuje výsledky první části projektu, realizovaného s cílem podpořit výuku za pomoci metodiky Global Storylines na prvním stupni českých základních škol. Jeho důležitou součástí je výzkum postojů učitelů k participativní výuce, k výuce rozvojových témat a k sebehodnocení, v němž jde o to, zachytit průběh těchto postojů v čase, a také zjistit, jakou míru podpory učitelé pro výuku globálních rozvojových témat potřebují. S využitím prvků z různých nástrojů na měření učitelských kompetencí jsme sestavili vlastní nástroj, a předkládáme výsledky jeho prvního použití. Z těch je zřejmé, že učitelé kriticky reflektují vlastní výuku, pozitivně hodnotí zvládání a osvojení si některých aspektů participativní výuky (dát žákům prostor pro to, zažít úspěch, prostor pro názory žáků, podpora spolupráce), zatímco jiné vnímají jako svou slabost (vedení ke kritickému myšlení). Kromě vlastního obsahu výuky kladou důraz také na atmosféru ve výuce, vztah žáků ke škole, k učitelům, i k sobě navzájem. (cs)
Title
  • Učitelské kompetence pro školu 21. století: projekt globálního rozvojového vzdělávání
  • Učitelské kompetence pro školu 21. století: projekt globálního rozvojového vzdělávání (cs)
  • Teacher´s Competences for the 21st Century School: Global Storylines Project (en)
skos:prefLabel
  • Učitelské kompetence pro školu 21. století: projekt globálního rozvojového vzdělávání
  • Učitelské kompetence pro školu 21. století: projekt globálního rozvojového vzdělávání (cs)
  • Teacher´s Competences for the 21st Century School: Global Storylines Project (en)
skos:notation
  • RIV/00216224:14410/13:00071095!RIV14-MSM-14410___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • Z(MSM0021622443)
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 112367
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216224:14410/13:00071095
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • Global Storylines; inclusive education; participatory learning; constructivism; teachers competences; critical thinking (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [D96A2B0732A1]
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Brno
http://linked.open...vEdiceCisloSvazku
  • Neuveden
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami VII. Education of Pupils with Special Educational Needs VII
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Sayoud Solárová, Kateřina
  • Slepičková, Lenka
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Paido
https://schema.org/isbn
  • 9788073152468
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 14410
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 58 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software