About: Povaha profesního vidění u studentů učitelství: pilotní studie     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
rdfs:seeAlso
Description
  • Despite many discussions, teaching is regarded as a profession and teachers as professionals. Goodwin (1994) introduced professional vision as one of the characteristics of a profession. It refers to the set of discursive practices used by professionals to recognize aspects of a situation relevant to their profession. According to Sherin (2007), who introduced this concept into educational research, it refers to the processes of noticing and knowledge-based reasoning. In our study, we define knowledge-based reasoning as consisting of processes of representing, interpreting, explaining, predicting, evaluating and suggesting alternatives of classroom situations. This pilot study focused on knowledge-based reasoning as a component of professional vision of student teachers of English as a foreign language. As the data collection tool, we used VideoWeb – a video-based e-learning environment. The students watched four video sequences from real classrooms and commented on them in written form. (en)
  • I přes mnohé debaty je v současné době považováno učitelství za profesi a učitel za profesionála. Jako jeden ze znaků profese představil Goodwin (1994) profesní vidění – soubor diskursivních praktik, skrze které profesionálové poznávají aspekty situace důležité pro jejich profesi. Podle Sherinové (2007), která uvedla tento pojem do pedeutologického výzkumu, zahrnuje procesy selektivní pozornosti a na vědění založeného uvažování. V našem výzkumu odkazuje uvažování založené na vědění k procesům reprezentování, interpretování, vysvětlování, predikování, hodnocení a navrhování alternativ a alterací výukových situací. Tato pilotní studie zkoumala uvažování založené na vědění jakožto součást profesního vidění studentů učitelství anglického jazyka a literatury. Nástrojem sběru dat byl VideoWeb, elektronické učební prostředí využívající videosekvence z reálných hodin. Studenti shlédli čtyři videosekvence, které následně písemně komentovali. V současné době probíhá jejich kvalitativní obsahová analýza.
  • I přes mnohé debaty je v současné době považováno učitelství za profesi a učitel za profesionála. Jako jeden ze znaků profese představil Goodwin (1994) profesní vidění – soubor diskursivních praktik, skrze které profesionálové poznávají aspekty situace důležité pro jejich profesi. Podle Sherinové (2007), která uvedla tento pojem do pedeutologického výzkumu, zahrnuje procesy selektivní pozornosti a na vědění založeného uvažování. V našem výzkumu odkazuje uvažování založené na vědění k procesům reprezentování, interpretování, vysvětlování, predikování, hodnocení a navrhování alternativ a alterací výukových situací. Tato pilotní studie zkoumala uvažování založené na vědění jakožto součást profesního vidění studentů učitelství anglického jazyka a literatury. Nástrojem sběru dat byl VideoWeb, elektronické učební prostředí využívající videosekvence z reálných hodin. Studenti shlédli čtyři videosekvence, které následně písemně komentovali. V současné době probíhá jejich kvalitativní obsahová analýza. (cs)
Title
  • Povaha profesního vidění u studentů učitelství: pilotní studie
  • Povaha profesního vidění u studentů učitelství: pilotní studie (cs)
  • Student teachers´ professional vision: A pilot study (en)
skos:prefLabel
  • Povaha profesního vidění u studentů učitelství: pilotní studie
  • Povaha profesního vidění u studentů učitelství: pilotní studie (cs)
  • Student teachers´ professional vision: A pilot study (en)
skos:notation
  • RIV/00216224:14410/12:00064315!RIV13-MSM-14410___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • S
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 160472
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216224:14410/12:00064315
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • profession; professional vision; video sequences (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [808E67772DF4]
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
  • Praha
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Praha
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Kvalita ve vzdělávání: Sborník příspěvků z XX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu.
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Minaříková, Eva
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Univerzita Karlova v Praze
https://schema.org/isbn
  • 9788072906208
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 14410
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 48 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software