Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Clients of helping professions gain specific experience through their contact with the system of these professions. This experience forms their definitions and representations of the system and the profession as well. This specific experience launches them into a role of proto-experts because their knowledge of the system is more specific than that of other people. The way they look at the system forms their attitudes and shapes the actions and strategies they use to deal with the system. Their definition of the system is based on their specific social position and their role of clients of the system, therefore it is different from the official defnition of the system. Examples presented in the paper are based on findings of author's qualitative research. (en)
- Klienti profesí, které bývají označovány za pomáhající (sociální práce, speciální pedagogika aj.), svým kontaktem se systémem příslušné profese získávají specifickou zkušenost. Ta utváří jejich vnímání dané profese i představu o povaze jejího systému. Na rozdíl od laiků v pravém slova smyslu se klienti daných zařízení díky své nové zkušenosti stávají proto-experty na systém dané pomáhající profese, neboť oproti laikům svým kontaktem s danou profesí o ní získávají i hlubší vědění. Jelikož je toto vědění zakotveno ve specifické sociální pozici a roli klienta dané instituce, od oficiálního nebo expertního vědění a definice systému se liší. Lze předpokládat, že způsob, kterým klienti definují systém a svou pozici v něm, ovlivňuje jejich postoje a chování a tím v důsledku i jejich volby strategií, jak se v rámci systému a k systému chovat.
- Klienti profesí, které bývají označovány za pomáhající (sociální práce, speciální pedagogika aj.), svým kontaktem se systémem příslušné profese získávají specifickou zkušenost. Ta utváří jejich vnímání dané profese i představu o povaze jejího systému. Na rozdíl od laiků v pravém slova smyslu se klienti daných zařízení díky své nové zkušenosti stávají proto-experty na systém dané pomáhající profese, neboť oproti laikům svým kontaktem s danou profesí o ní získávají i hlubší vědění. Jelikož je toto vědění zakotveno ve specifické sociální pozici a roli klienta dané instituce, od oficiálního nebo expertního vědění a definice systému se liší. Lze předpokládat, že způsob, kterým klienti definují systém a svou pozici v něm, ovlivňuje jejich postoje a chování a tím v důsledku i jejich volby strategií, jak se v rámci systému a k systému chovat. (cs)
|
Title
| - Proto-professionalisation of clients of helping professions (en)
- Proto-profesionalizace klientů pomáhajících profesí: Příklad klientů preventivně výchovného zařízení
- Proto-profesionalizace klientů pomáhajících profesí: Příklad klientů preventivně výchovného zařízení (cs)
|
skos:prefLabel
| - Proto-professionalisation of clients of helping professions (en)
- Proto-profesionalizace klientů pomáhajících profesí: Příklad klientů preventivně výchovného zařízení
- Proto-profesionalizace klientů pomáhajících profesí: Příklad klientů preventivně výchovného zařízení (cs)
|
skos:notation
| - RIV/00216224:14410/12:00063651!RIV13-MSM-14410___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/00216224:14410/12:00063651
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - helping professions; conduct disorder; behavioral difficulties; inclusive education; intervention; stigmatisation; proto-professionalisation (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Od teorie k praxi, od praxe k teorii
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
| |
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
| |
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| |
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |