About: Influence of Families and Schools in the Process of Social Inclusion of Pupils with Hearing Impairment     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • This text deals with the development of a child with a hearing impairment and its position in the major society. Text also deals with determinants of personality development of the child with hearing impairment and learning standarts and values existing in society. A very important role in this process has, in addition to parents, school. School is an environment, where individuals with hearing impairment spend the majority of her childhood and adolescence. An important task of teachers in regular schools and schools for the hearing impaired children is to show children way to achieve social inclusion as far as possible. At the end of the text, there are presented the results of research. The aim of research should evaluate the options and specifics in the teaching of religion, as well as evaluate the possibility to transmit spiritual values and understanding of these values. This research also includes options of active spiritual life in children with hearing impairment in the Czech Republic. (en)
  • Kapitola se zabývá vývojem dítěte se sluchovým postižením, jeho postavením v majoritní společnosti, faktory determinujícími rozvoj osobnosti dítěte se sluchovým postižením a osvojováním si norem a hodnot platných ve společnosti. Velmi důležitou roli v tomto procesu kromě rodiny zaujímá škola jako prostředí, kde jedinci se sluchovým postižením tráví podstatnou část svého dětství a dospívání. Důležitým úkolem pedagogů, ať již v běžných školách, či ve školách pro sluchově postižené, je ukázat dětem a žákům se sluchovým postižením cestu, jak dosáhnout společenské inkluze v tom nejširším slova smyslu. V závěru příspěvku jsou prezentovány výsledky výzkumu, jehož cílem bylo postihnutí možností a specifik výuky náboženství, předávání duchovních hodnot, jejich chápání a aktivního duchovního života ve společenství u dětí se sluchovým postižením s ohledem na situaci v České republice.
  • Kapitola se zabývá vývojem dítěte se sluchovým postižením, jeho postavením v majoritní společnosti, faktory determinujícími rozvoj osobnosti dítěte se sluchovým postižením a osvojováním si norem a hodnot platných ve společnosti. Velmi důležitou roli v tomto procesu kromě rodiny zaujímá škola jako prostředí, kde jedinci se sluchovým postižením tráví podstatnou část svého dětství a dospívání. Důležitým úkolem pedagogů, ať již v běžných školách, či ve školách pro sluchově postižené, je ukázat dětem a žákům se sluchovým postižením cestu, jak dosáhnout společenské inkluze v tom nejširším slova smyslu. V závěru příspěvku jsou prezentovány výsledky výzkumu, jehož cílem bylo postihnutí možností a specifik výuky náboženství, předávání duchovních hodnot, jejich chápání a aktivního duchovního života ve společenství u dětí se sluchovým postižením s ohledem na situaci v České republice. (cs)
Title
  • Influence of Families and Schools in the Process of Social Inclusion of Pupils with Hearing Impairment (en)
  • Působení rodiny a školy v procesu sociální inkluze žáků se sluchovým postižením
  • Působení rodiny a školy v procesu sociální inkluze žáků se sluchovým postižením (cs)
skos:prefLabel
  • Influence of Families and Schools in the Process of Social Inclusion of Pupils with Hearing Impairment (en)
  • Působení rodiny a školy v procesu sociální inkluze žáků se sluchovým postižením
  • Působení rodiny a školy v procesu sociální inkluze žáků se sluchovým postižením (cs)
skos:notation
  • RIV/00216224:14410/12:00063111!RIV13-MSM-14410___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • S
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 163653
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216224:14410/12:00063111
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • inclusion; social inclusion; person with hearing impairment; cognitive and social development of individual with hearing impairment; spiritual awareness of people with hearing impairment; Religious Education (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [3AF1FA740533]
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Brno
http://linked.open...vEdiceCisloSvazku
  • Neuveden
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • D. Opatřilová, M. Vítková et al. Faktory úspěchu ve vztahu k inkluzivnímu vzdělávání u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II. Factors of success in context with inclusive education of pupils with special educational needs II.
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Doležalová, Lenka
  • Žajdlíková, Tereza
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Masarykova univerzita
https://schema.org/isbn
  • 9788021059962
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 14410
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 77 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software