About: Kvalita výuky: obsahově zaměřený přístup ke studiu procesů vyučování a učení     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • This study approaches the quality of instruction from the content-focused didactics point of view and follows a series of our articles published in Pedagogika since 2005. It aims to provide a comprehensive overview of the theoretical background of content-focused approach to the quality of instruction. We understand the pursuit of quality as a means for teacher professionalization and for making pre-service teacher education, based on connecting theory and practice, more intellectually challenging. The study proceeds from the criticism of such pedagogical approaches to instruction that neglect the content dimension of education. The content-focused approach to the quality of instruction emphasizes the dynamics of the process of content transformation in teaching and learning and stresses clarity, structure and manageability of content for students as a measure of quality. (en)
  • Studie přistupuje ke kvalitě výuky z hlediska obsahově zaměřeného přístupu v didaktice v návaznosti na programovou řadu článků autorů publikovaných v Pedagogice od r. 2005. Jejím cílem je poskytnout ucelený pohled na teoretická východiska obsahově zaměřeného přístupu ke kvalitě výuky. Cesty ke kvalitě zde jsou chápány jako prostředek profesionalizace učitelů a zvyšování intelektuální náročnosti jejich přípravy založené na spojování teorie s praxí. Studie vychází z kritiky těch pedagogických přístupů k výuce a k jejímu hodnocení, které opomíjejí obsahovou složku vzdělávání. Obsahově zaměřený přístup ke kvalitě výuky vyzdvihuje dynamiku procesu transformace obsahu ve výuce a klade důraz na jasnost, strukturaci a přístupnost obsahu pro žáky jako měřítka kvality výuky. Smyslem hodnocení kvality výuky je možnost jejího zlepšování na základě výběru relativně nejkvalitnější alternativy (alterace) k reálné situaci výuky.
  • Studie přistupuje ke kvalitě výuky z hlediska obsahově zaměřeného přístupu v didaktice v návaznosti na programovou řadu článků autorů publikovaných v Pedagogice od r. 2005. Jejím cílem je poskytnout ucelený pohled na teoretická východiska obsahově zaměřeného přístupu ke kvalitě výuky. Cesty ke kvalitě zde jsou chápány jako prostředek profesionalizace učitelů a zvyšování intelektuální náročnosti jejich přípravy založené na spojování teorie s praxí. Studie vychází z kritiky těch pedagogických přístupů k výuce a k jejímu hodnocení, které opomíjejí obsahovou složku vzdělávání. Obsahově zaměřený přístup ke kvalitě výuky vyzdvihuje dynamiku procesu transformace obsahu ve výuce a klade důraz na jasnost, strukturaci a přístupnost obsahu pro žáky jako měřítka kvality výuky. Smyslem hodnocení kvality výuky je možnost jejího zlepšování na základě výběru relativně nejkvalitnější alternativy (alterace) k reálné situaci výuky. (cs)
Title
  • Kvalita výuky: obsahově zaměřený přístup ke studiu procesů vyučování a učení
  • Kvalita výuky: obsahově zaměřený přístup ke studiu procesů vyučování a učení (cs)
  • Quality of Instruction: Content-focused approach to research into teaching and learning (en)
skos:prefLabel
  • Kvalita výuky: obsahově zaměřený přístup ke studiu procesů vyučování a učení
  • Kvalita výuky: obsahově zaměřený přístup ke studiu procesů vyučování a učení (cs)
  • Quality of Instruction: Content-focused approach to research into teaching and learning (en)
skos:notation
  • RIV/00216224:14410/12:00057843!RIV13-GA0-14410___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • P(GAP407/11/0262), V
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
  • 3
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 146114
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216224:14410/12:00057843
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • content transformation; pedagogical content knowledge; quality of instruciton; content-focused approach; research (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...odStatuVydavatele
  • CZ - Česká republika
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [E02A885F0374]
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Pedagogika
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...vavai/riv/projekt
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...v/svazekPeriodika
  • 62
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Janík, Tomáš
  • Slavík, Jan
issn
  • 0031-3815
number of pages
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 14410
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 77 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software