About: Curriculum continuity in Czech primary and secondary school: The case of state curriculum and students' notebooks     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Cílem kapitoly je na konkrétních příkladech metodologicky rozpracovat koncept kontinuity kurikula pro potřeby obsahové analýzy kurikulárních dokumentů. Kontinuita kurikula udává, jak je akcentována návaznost vybraných vzdělávacích obsahů v kurikulárních dokumentech různých typů škol. Kontinuita kurikula na 1. a 2. stupni ZŠ je v kapitole zkoumána metodou obsahové analýzy kurikulárních dokumentů. Nejprve věnujeme pozornost kontinuitě vybraných očekávaných výstupů v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání (dále jen RVP ZV), poté sledujeme kontinuitu kurikula na příkladu zpracování modelových vzdělávacích obsahů v sešitech žáků 1. a 2. stupně ZŠ.
  • Cílem kapitoly je na konkrétních příkladech metodologicky rozpracovat koncept kontinuity kurikula pro potřeby obsahové analýzy kurikulárních dokumentů. Kontinuita kurikula udává, jak je akcentována návaznost vybraných vzdělávacích obsahů v kurikulárních dokumentech různých typů škol. Kontinuita kurikula na 1. a 2. stupni ZŠ je v kapitole zkoumána metodou obsahové analýzy kurikulárních dokumentů. Nejprve věnujeme pozornost kontinuitě vybraných očekávaných výstupů v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání (dále jen RVP ZV), poté sledujeme kontinuitu kurikula na příkladu zpracování modelových vzdělávacích obsahů v sešitech žáků 1. a 2. stupně ZŠ. (cs)
  • The aim of the chapter is to develop specific methodological approaches to operationalise the concept of curriculum continuity in the context of curricular documents analysis. Curriculum continuity indicates the linkage between selected educational content in the curricula of different school types. In the chapter continuity of curriculum for 1st and 2nd grade of Czech primary and lower secondary school is examined using content analysis of state curricula. First, we pay attention to the continuity of the expected outcomes selected in the Framework Educational Programme for Basic Education (FEP), and then we follow the example of the continuity of the curriculum process model of educational content in student notebooks for 1st and 2nd grade of Czech primary and lower secondary school. (en)
Title
  • Curriculum continuity in Czech primary and secondary school: The case of state curriculum and students' notebooks (en)
  • Kontinuita kurikula mezi 1. a 2. stupněm v české ZŠ: Pohledy do RVP ZV a žákovských sešitů
  • Kontinuita kurikula mezi 1. a 2. stupněm v české ZŠ: Pohledy do RVP ZV a žákovských sešitů (cs)
skos:prefLabel
  • Curriculum continuity in Czech primary and secondary school: The case of state curriculum and students' notebooks (en)
  • Kontinuita kurikula mezi 1. a 2. stupněm v české ZŠ: Pohledy do RVP ZV a žákovských sešitů
  • Kontinuita kurikula mezi 1. a 2. stupněm v české ZŠ: Pohledy do RVP ZV a žákovských sešitů (cs)
skos:notation
  • RIV/00216224:14410/11:00055702!RIV12-MSM-14410___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • P(LC06046)
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 208102
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216224:14410/11:00055702
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • curriculum; curriculum coherence; curriculum continuity; curriculum progression; curriculum design; content analysis; student notebooks (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [586DAF65996A]
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Praha
http://linked.open...vEdiceCisloSvazku
  • neuvedeno
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Walterová, E. (ed.). Dva světy základní školy? Úskalí přechodu z 1. na 2. stupeň.
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...vavai/riv/projekt
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Knecht, Petr
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Univerzita Karlova v Praze. Nakladatelství Karolinum
https://schema.org/isbn
  • 978-80-246-2043-5
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 14410
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 58 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software