Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Individual differences specific for children with behavioral difficulties are themselves frequently the subject of special education intervention. The 'problematic' behavior is very often the subject of the intervention despite the child’s special need which caused the behavior in the first place. Special education intervention focusing on inclusion should respect social norms as well as individual needs of children. Specific or 'problematic' differences should be seen as indicators of special educational needs of the children. Author describes three steps to the informed intervention: identification of 'problematic' difference, identification of child’s special educational need, formulation and planning of informed intervention. There are several examples from the field given in the text to illustrate the three steps of the intervention. The examples are based on some of the findings of author’s qualitative research among children from a residential counseling centre. (en)
- Individuální odlišnosti, které jsou specifické pro děti s poruchami chování, jakými jsou například tzv. nežádoucí projevy v jejich chování, bývají samy o sobě často objektem intervence. Cílem pak bývá eliminace a normalizace či alespoň zmírnění těchto problematicky vnímaných odlišností. Speciálně pedagogický přístup orientovaný na inkluzi dítěte v riziku či s poruchami chování by však měl vycházet z respektu jak vůči společenským normám, tak vůči individuálním potřebám dítěte, a proto by měl tyto specifické odlišnosti vnímat raději jako projevy či indikátory potenciální speciální edukační potřeby (potřeb) daného dítěte. Na příkladech z terénu jsou vysvětleny analytické kroky na cestě od zjištění individuální odlišnosti přes identifikaci speciální edukační potřeby až k plánu inkluzivně orientované intervence. Zmíněné příklady se týkají odlišností v postojích a představách klientů preventivně výchovného zařízení (tj.
- Individuální odlišnosti, které jsou specifické pro děti s poruchami chování, jakými jsou například tzv. nežádoucí projevy v jejich chování, bývají samy o sobě často objektem intervence. Cílem pak bývá eliminace a normalizace či alespoň zmírnění těchto problematicky vnímaných odlišností. Speciálně pedagogický přístup orientovaný na inkluzi dítěte v riziku či s poruchami chování by však měl vycházet z respektu jak vůči společenským normám, tak vůči individuálním potřebám dítěte, a proto by měl tyto specifické odlišnosti vnímat raději jako projevy či indikátory potenciální speciální edukační potřeby (potřeb) daného dítěte. Na příkladech z terénu jsou vysvětleny analytické kroky na cestě od zjištění individuální odlišnosti přes identifikaci speciální edukační potřeby až k plánu inkluzivně orientované intervence. Zmíněné příklady se týkají odlišností v postojích a představách klientů preventivně výchovného zařízení (tj. (cs)
|
Title
| - From Individual Difference to Educational Need: Respecting Differences as a Basis of Informed Intervention (en)
- Od individuální odlišnosti k edukační potřebě: Respekt k odlišnostem jako základ informované intervence
- Od individuální odlišnosti k edukační potřebě: Respekt k odlišnostem jako základ informované intervence (cs)
|
skos:prefLabel
| - From Individual Difference to Educational Need: Respecting Differences as a Basis of Informed Intervention (en)
- Od individuální odlišnosti k edukační potřebě: Respekt k odlišnostem jako základ informované intervence
- Od individuální odlišnosti k edukační potřebě: Respekt k odlišnostem jako základ informované intervence (cs)
|
skos:notation
| - RIV/00216224:14410/11:00055251!RIV12-MSM-14410___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/00216224:14410/11:00055251
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - behavioral difficulties; inclusion; children at risk; special educational need; individual difference; educational intervention (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...vEdiceCisloSvazku
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Klenková, J., Vítková, M. et al. Inkluzivní vzdělávání se zřetelem na věkové skupiny a druhy postižení Inclusive Education - Provisions for Different Age Groups and Disabilities
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| - Masarykova univerzita. MuniPress
|
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |