About: Genderová perspektiva v inkluzivním vzdělávání     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Genderové rozdíly ve vztahu ke standardnímu vzdělávacímu procesu jsou studovány řadu let, a to v zahraničí i českém prostředí. Dá se předpokládat, že podobné rozdíly se promítají také do procesu edukace mentálně a fyzicky handicapovaných. Oficiální dokumenty věnující se inkluzi postižených (nejnověji například Manuál pro gender mainstreaming politik sociálního začleňování a sociální ochrany Evropské komise nebo Úmluva o právech osob se zdravotním postižením) zmiňují postižené muže a ženy jako zvláštní kategorie, vyžadující jiné přístupy - zejména ve vztahu k nutnosti vyšší ochrany postižených žen. Ve výzkumné praxi je však spojitost mezi genderem a tendencí k inkluzivnímu vzdělávání nedotčeným tématem. Následující přehledová stať shrnuje hlavní koncepty studované v souvislosti s genderovými rozdíly ve vzdělávacím procesu a diskutuje jejich aplikovatelnost pro studium inkluzivního vzdělávání.
  • Genderové rozdíly ve vztahu ke standardnímu vzdělávacímu procesu jsou studovány řadu let, a to v zahraničí i českém prostředí. Dá se předpokládat, že podobné rozdíly se promítají také do procesu edukace mentálně a fyzicky handicapovaných. Oficiální dokumenty věnující se inkluzi postižených (nejnověji například Manuál pro gender mainstreaming politik sociálního začleňování a sociální ochrany Evropské komise nebo Úmluva o právech osob se zdravotním postižením) zmiňují postižené muže a ženy jako zvláštní kategorie, vyžadující jiné přístupy - zejména ve vztahu k nutnosti vyšší ochrany postižených žen. Ve výzkumné praxi je však spojitost mezi genderem a tendencí k inkluzivnímu vzdělávání nedotčeným tématem. Následující přehledová stať shrnuje hlavní koncepty studované v souvislosti s genderovými rozdíly ve vzdělávacím procesu a diskutuje jejich aplikovatelnost pro studium inkluzivního vzdělávání. (cs)
  • Gender differences in relation to mainstream educational processes have been studied for many years both abroad and in the Czech Republic. We can presume that similar differences could be present in the process of education of students with special education needs. Official documents focusing on inclusion of individuals with disabilities (i. e. Manual for Gender Mainstreaming, Social Inclusion and Social Protection Policies or Convention on the Rights of Persons with Disabilities) refer to men and women with disabilities as specific categories that need different provisions - specifically in relations to the necesssity of stronger protection of woman with disabilities. The relation between gender and tendency to inclusive education is, however, an untouched theme in the research practice. The following summative article focuses on main concepts that are being studied in connection with gender differences in the educational process and discuses their applicabilitiy in the study of inclusive education. (en)
Title
  • Genderová perspektiva v inkluzivním vzdělávání
  • Gender Perspective in Inclusive Education (en)
  • Genderová perspektiva v inkluzivním vzdělávání (cs)
skos:prefLabel
  • Genderová perspektiva v inkluzivním vzdělávání
  • Gender Perspective in Inclusive Education (en)
  • Genderová perspektiva v inkluzivním vzdělávání (cs)
skos:notation
  • RIV/00216224:14410/10:00046214!RIV11-MSM-14410___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • Z(MSM0021622443)
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 260293
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216224:14410/10:00046214
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • gender; inclusive education; inclusive education policy (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [655A0BBF64C1]
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Brno
http://linked.open...vEdiceCisloSvazku
  • Neuveden
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami IV.
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Slepičková, Lenka
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Paido Brno
https://schema.org/isbn
  • 978-80-7315-201-7
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 14410
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 58 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software