About: Žáci se sociokulturním znevýhodněním a výuka cizích jazyků     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • The command of foreign languages is a very important condition for successful participation in the Czech labour market in and abroad, but it also significantly contributes to personal development. Broadly speaking, it can be considered a vital means of socialization and enculturation. Foreign language teaching must be adjusted to pupils who are socially and culturally disadvantaged or belong to cultural minorities. These pupils must be given a chance to develop a strong foundation of foreign language competences during their primary schooling. The present paper deals with the general theoretical aspects of foreign language teaching for learners who are socially and culturally disadvantaged, as well as with presentation of results of empirical research. It focuses mainly on didactic recommendations for modern foreign teaching aimed at the target group concerned. (en)
  • Znalost cizích jazyků je v současné době velmi důležitým předpokladem nejen pro úspěšné uplatnění se na domácím i zahraničním trhu práce, ale zároveň přispívá k rozvoji celé osobnosti člověka a v širším pojetí ji lze označit za významný socializační a enkulturační prostředek. Výuka cizích jazyků proto musí být na základní škole realizována s ohledem na žáky se sociálně-kulturním znevýhodněním i příslušností k různým kulturně minoritním skupinám tak, aby i oni měli možnost získat již během povinné školní docházky co nejpevnější základy cizích jazyků. Příspěvek je věnován obecně teoretickým aspektům problematiky cizojazyčné výuky u žáků se sociálně-kulturním znevýhodněním a prezentaci výsledků provedeného empirického výzkumu. Pozornost je věnována rovněž lingvodidaktickým doporučením moderně pojaté výuky cizích jazyků zaměřené na danou cílovou skupinu.
  • Znalost cizích jazyků je v současné době velmi důležitým předpokladem nejen pro úspěšné uplatnění se na domácím i zahraničním trhu práce, ale zároveň přispívá k rozvoji celé osobnosti člověka a v širším pojetí ji lze označit za významný socializační a enkulturační prostředek. Výuka cizích jazyků proto musí být na základní škole realizována s ohledem na žáky se sociálně-kulturním znevýhodněním i příslušností k různým kulturně minoritním skupinám tak, aby i oni měli možnost získat již během povinné školní docházky co nejpevnější základy cizích jazyků. Příspěvek je věnován obecně teoretickým aspektům problematiky cizojazyčné výuky u žáků se sociálně-kulturním znevýhodněním a prezentaci výsledků provedeného empirického výzkumu. Pozornost je věnována rovněž lingvodidaktickým doporučením moderně pojaté výuky cizích jazyků zaměřené na danou cílovou skupinu. (cs)
Title
  • Žáci se sociokulturním znevýhodněním a výuka cizích jazyků
  • Socioculturally Disadvantaged Pupils and Foreign Language Teaching (en)
  • Žáci se sociokulturním znevýhodněním a výuka cizích jazyků (cs)
skos:prefLabel
  • Žáci se sociokulturním znevýhodněním a výuka cizích jazyků
  • Socioculturally Disadvantaged Pupils and Foreign Language Teaching (en)
  • Žáci se sociokulturním znevýhodněním a výuka cizích jazyků (cs)
skos:notation
  • RIV/00216224:14410/09:00037580!RIV10-MSM-14410___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • Z(MSM0021622443)
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 352262
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216224:14410/09:00037580
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • disadvantaged; social; cultural; foreign language teaching; research; methodical recommendation (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [B39F94E9850F]
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Brno
http://linked.open...vEdiceCisloSvazku
  • Speciální pedagogika
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Němec, J., Vojtová, V.: Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním/Education of Socially Disadvantaged Pupils.
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Kyloušková, Hana
  • Grenarová, Renée
  • Janíková, Věra
  • Hanušová, Světlana
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • MU
https://schema.org/isbn
  • 978-80-210-5033-4
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 14410
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 58 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software