About: Videostudie v edukačním výzkumu.     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • This chapter presents action research as a tool that helps the practitioner (the teacher) improve the practice on the basis of understanding it better. In accordance with Elliott, action research is seen as a systematic reflection of professional situations that practitioners carry out with the aim of improving/innovating these situations. The term refers to action and its analysis, the agent being the teacher as researcher. The focus of this chapter is action research in the classroom. The aim of the chapter is to present basic introduction into aims, functions, phases and methods of action research. (en)
  • Cílem kapitoly je představit videostudii jako komplexní metodu edukačního výzkumu a popsat jednotlivé kroky její realizace. Postupně věnujeme pozornost otázkám: Co je to videostudie? Jak připravit videostudii? Jak pořídit, transkribovat, kódovat a vyhodnotit videozáznam? Výklad ilustrujeme na konkrétních ukázkách z projektu CPV videostudie, který je od roku 2004 realizován Centrem pedagogického výzkumu Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity.
  • Cílem kapitoly je představit videostudii jako komplexní metodu edukačního výzkumu a popsat jednotlivé kroky její realizace. Postupně věnujeme pozornost otázkám: Co je to videostudie? Jak připravit videostudii? Jak pořídit, transkribovat, kódovat a vyhodnotit videozáznam? Výklad ilustrujeme na konkrétních ukázkách z projektu CPV videostudie, který je od roku 2004 realizován Centrem pedagogického výzkumu Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity. (cs)
Title
  • Videostudie v edukačním výzkumu.
  • Video study in educational research (en)
  • Videostudie v edukačním výzkumu. (cs)
skos:prefLabel
  • Videostudie v edukačním výzkumu.
  • Video study in educational research (en)
  • Videostudie v edukačním výzkumu. (cs)
skos:notation
  • RIV/00216224:14410/09:00033972!RIV10-MSM-14410___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • P(LC06046)
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 348869
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216224:14410/09:00033972
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • video study; educational research; methodology (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [8039F74AF3E0]
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Brno
http://linked.open...vEdiceCisloSvazku
  • Edice pedagogické literatury
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Videostudie v edukačním výzkumu.
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...vavai/riv/projekt
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Janík, Tomáš
  • Janíková, Marcela
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Paido
https://schema.org/isbn
  • 80-88778-73-5
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 14410
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 48 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software