About: Učební úlohy ve výuce fyziky na 2. stupni základní školy: vybrané výsledky CPV videostudie fyziky     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Learning tasks are sets of specific requirements on the pupils learning. Didactically, the key question is what potential learning tasks carry for the process of pupils learning. This paper brings the results of a systematic analysis of the video recordings of 27 lower-secondary lessons of physics. Answers to the following questions are sought: How many learning tasks take place in a lesson? How long are they? How long do different phases of a learning task take (instruction, solving, check)? Who is the solver of the learning tasks? What approach do the learning tasks require? The findings show that solving learning tasks takes up 63 per cent of the lesson time; there are 6 learning tasks in an average lesson. Typically, the teacher solves the task in interaction with the pupils. Most of the learning tasks require verbal solution; experimental learning tasks are rare. (en)
  • Učební úlohy představují soubor specifických požadavků kladených na žákovo učení. Z hlediska didaktiky je klíčovou otázka, jaký potenciál mají učební úlohy pro procesy učení. Předkládané výzkumné sdělení je zaměřeno právě tímto směrem. Na základě systematické analýzy videozáznamů 27 vyučovacích hodin fyziky na 2. stupni základní školy je hledána odpověď na otázky: Kolik učebních úloh je řešeno ve vyučovací hodině a v jakém časovém zastoupení? Kolik času zaujímají fáze zadávání, řešení a kontroly úloh? Kdo je řešitelem úloh? Jaký typ řešení úlohy vyžadují? Výsledky ukazují, že práce s učebními úlohami zaujímá 63 % všech posuzovaných sekvencí, což odpovídá přibližně 6 úlohám za jednu vyučovací hodinu. Dále bylo zjištěno, že nejčastěji řeší úlohy učitel v interakci se žáky, nejvíce úloh vyžaduje slovní řešení a nejméně jsou zastoupeny úlohy řešené experimentálně.
  • Učební úlohy představují soubor specifických požadavků kladených na žákovo učení. Z hlediska didaktiky je klíčovou otázka, jaký potenciál mají učební úlohy pro procesy učení. Předkládané výzkumné sdělení je zaměřeno právě tímto směrem. Na základě systematické analýzy videozáznamů 27 vyučovacích hodin fyziky na 2. stupni základní školy je hledána odpověď na otázky: Kolik učebních úloh je řešeno ve vyučovací hodině a v jakém časovém zastoupení? Kolik času zaujímají fáze zadávání, řešení a kontroly úloh? Kdo je řešitelem úloh? Jaký typ řešení úlohy vyžadují? Výsledky ukazují, že práce s učebními úlohami zaujímá 63 % všech posuzovaných sekvencí, což odpovídá přibližně 6 úlohám za jednu vyučovací hodinu. Dále bylo zjištěno, že nejčastěji řeší úlohy učitel v interakci se žáky, nejvíce úloh vyžaduje slovní řešení a nejméně jsou zastoupeny úlohy řešené experimentálně. (cs)
Title
  • Učební úlohy ve výuce fyziky na 2. stupni základní školy: vybrané výsledky CPV videostudie fyziky
  • Learning tasks in physics instruction in lower secondary school: selected findings of the CPV Video Study (en)
  • Učební úlohy ve výuce fyziky na 2. stupni základní školy: vybrané výsledky CPV videostudie fyziky (cs)
skos:prefLabel
  • Učební úlohy ve výuce fyziky na 2. stupni základní školy: vybrané výsledky CPV videostudie fyziky
  • Learning tasks in physics instruction in lower secondary school: selected findings of the CPV Video Study (en)
  • Učební úlohy ve výuce fyziky na 2. stupni základní školy: vybrané výsledky CPV videostudie fyziky (cs)
skos:notation
  • RIV/00216224:14410/08:00026793!RIV10-MSM-14410___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • P(LC06046)
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
  • 4
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 401089
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216224:14410/08:00026793
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • learning task; physics education; video study; teaching; learning (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...odStatuVydavatele
  • CZ - Česká republika
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [EC2CC293AA53]
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Pedagogická orientace
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...vavai/riv/projekt
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...v/svazekPeriodika
  • 18
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Janík, Tomáš
  • Trna, Josef
  • Vaculová, Ivana
issn
  • 1211-4669
number of pages
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 14410
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 48 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software