About: Didaktická transformace aneb od didaktického zjednodušení k didaktické rekonstrukci     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • The survey study informs about the current approaches to the problem of content transformation (or the mediation of subject-matter to pupils). In the Czech Republic, the process is usually named didactic transformation at present. In the German-speaking countries we can meet with terms like didactic simplification, elementarisation or didactic reduction, or most recently, didactic reconstruction. The author attempts to outline the past development of the individual conceptions, as well as their comparison, which is difficult due to the confused terminology. From all his findings the author concludes with an ideally typical model of subject-matter didactic mediation. (en)
  • Příspěvek seznamuje se současnými teoretickými přístupy didaktického zprostředkování učiva (resp. jeho ztvárnění a zpřístupnění) žákům. V současnosti u nás tento proces nejčastěji označujeme pojmem didaktická transformace. V německy mluvících zemích se můžeme setkat s pojmy didaktické zjednodušení, elementarizace či didaktická redukce, nejnověji také didaktická rekonstrukce. Autor se pokouší o nastínění historického vývoje jednotlivých uvedených koncepcí a jejich srovnání, které je ztíženo jejich terminologickou neujasněností. Na základě všech zjištění autor v závěru seznamuje s ideálním modelem didaktického zprostředkování vzdělávacích obsahů. Ten je založen především na koncepci didaktické rekonstrukce, již lze označit jako nový přístup k didaktickému zprostředkování vzdělávacích obsahů, který do procesu jejich výběru zapojuje nejen možnosti a potřeby žáků, ale také požadavky definované v kurikulárních dokumentech i ostatní aktéry a činitele ovlivňující proces vzdělávání.
  • Příspěvek seznamuje se současnými teoretickými přístupy didaktického zprostředkování učiva (resp. jeho ztvárnění a zpřístupnění) žákům. V současnosti u nás tento proces nejčastěji označujeme pojmem didaktická transformace. V německy mluvících zemích se můžeme setkat s pojmy didaktické zjednodušení, elementarizace či didaktická redukce, nejnověji také didaktická rekonstrukce. Autor se pokouší o nastínění historického vývoje jednotlivých uvedených koncepcí a jejich srovnání, které je ztíženo jejich terminologickou neujasněností. Na základě všech zjištění autor v závěru seznamuje s ideálním modelem didaktického zprostředkování vzdělávacích obsahů. Ten je založen především na koncepci didaktické rekonstrukce, již lze označit jako nový přístup k didaktickému zprostředkování vzdělávacích obsahů, který do procesu jejich výběru zapojuje nejen možnosti a potřeby žáků, ale také požadavky definované v kurikulárních dokumentech i ostatní aktéry a činitele ovlivňující proces vzdělávání. (cs)
Title
  • Didaktická transformace aneb od didaktického zjednodušení k didaktické rekonstrukci
  • Didaktická transformace aneb od didaktického zjednodušení k didaktické rekonstrukci (cs)
  • Didactic transformation anyhow from didactic simplification to didactic reconstruction (en)
skos:prefLabel
  • Didaktická transformace aneb od didaktického zjednodušení k didaktické rekonstrukci
  • Didaktická transformace aneb od didaktického zjednodušení k didaktické rekonstrukci (cs)
  • Didactic transformation anyhow from didactic simplification to didactic reconstruction (en)
skos:notation
  • RIV/00216224:14410/07:00050816!RIV12-MSM-14410___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • P(LC06046)
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
  • 1
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 417092
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216224:14410/07:00050816
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • Didactic simplification; didactic reduction; didactic transformation; didactic reconstruction; teaching content (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...odStatuVydavatele
  • CZ - Česká republika
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [79A6727878F8]
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Orbis scholae
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...vavai/riv/projekt
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...v/svazekPeriodika
  • 2
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Knecht, Petr
issn
  • 1802-4637
number of pages
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 14410
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 58 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software