Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - The mental and behavioral disorders are traditionally accompanied by the range of social prejudices and stigmas. Apart from other things, the school should play the role of primary prevence in this field. The general educational programs for basic and grammar schools introduce the new subject Men and Health, the part of which the themes of psychiatry should be. The large problem of men mental health in 21-st century is stress. The anxiety reaction, as a natural part of organism biological outfit that is essential for the cope with the burden situation, has its components physiological and psychological. The problem approaches in the permanent stress situations it is negatively controlling the physical and mental part of human health. In the case of survive the over-fraught situation; the post-traumatic stress disorders could be evolved. (en)
- Duševní a behaviorální poruchy jsou tradičně provázeny řadou sociálních předsudků a stigmat. Škola by mj. měla sehrát roli primární prevence v této oblasti. Rámcové vzdělávací programy pro základní školy a gymnázia zavádí novou vzdělávací oblast Člověk a zdraví, jejíž součástí by se témata z oblasti psychiatrie měla stát. Závažným problémem duševního zdraví člověka 21. století je stres. Stresová reakce jako přirozená součást biologické výbavy organismu nutná pro zvládnutí zátěžové situace má svou komponentu fyziologickou i psychologickou. Problém nastává v případě opakovaného vystavení stresovým situacím negativně ovlivňuje tělesnou i duševní složku lidského zdraví, nebo v případě prožití nadměrně stresující události může se rozvinout posttraumatická stresová porucha. Duševní a behaviorální poruchy vyvolané stresem jsou v MKN-10 řazeny do diagnostické jednotky F40-F49 Neurotické poruchy, poruchy vyvolané stresem a somatoformní poruchy.
- Duševní a behaviorální poruchy jsou tradičně provázeny řadou sociálních předsudků a stigmat. Škola by mj. měla sehrát roli primární prevence v této oblasti. Rámcové vzdělávací programy pro základní školy a gymnázia zavádí novou vzdělávací oblast Člověk a zdraví, jejíž součástí by se témata z oblasti psychiatrie měla stát. Závažným problémem duševního zdraví člověka 21. století je stres. Stresová reakce jako přirozená součást biologické výbavy organismu nutná pro zvládnutí zátěžové situace má svou komponentu fyziologickou i psychologickou. Problém nastává v případě opakovaného vystavení stresovým situacím negativně ovlivňuje tělesnou i duševní složku lidského zdraví, nebo v případě prožití nadměrně stresující události může se rozvinout posttraumatická stresová porucha. Duševní a behaviorální poruchy vyvolané stresem jsou v MKN-10 řazeny do diagnostické jednotky F40-F49 Neurotické poruchy, poruchy vyvolané stresem a somatoformní poruchy. (cs)
|
Title
| - RÁMCOVÝ (ŠKOLNÍ) VZDĚLÁVACÍ PROGRAM VE VZTAHU K DUŠEVNÍM A BEHAVIORÁLNÍM PORUCHÁM STRES
- General (School) Educational Program in Connection with Mental and Behavioral Disorders STRESS (en)
- RÁMCOVÝ (ŠKOLNÍ) VZDĚLÁVACÍ PROGRAM VE VZTAHU K DUŠEVNÍM A BEHAVIORÁLNÍM PORUCHÁM STRES (cs)
|
skos:prefLabel
| - RÁMCOVÝ (ŠKOLNÍ) VZDĚLÁVACÍ PROGRAM VE VZTAHU K DUŠEVNÍM A BEHAVIORÁLNÍM PORUCHÁM STRES
- General (School) Educational Program in Connection with Mental and Behavioral Disorders STRESS (en)
- RÁMCOVÝ (ŠKOLNÍ) VZDĚLÁVACÍ PROGRAM VE VZTAHU K DUŠEVNÍM A BEHAVIORÁLNÍM PORUCHÁM STRES (cs)
|
skos:notation
| - RIV/00216224:14410/05:00015022!RIV10-MSM-14410___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/00216224:14410/05:00015022
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - men and health; mental and behavioral disorders; posttraumatic stress disorder; general educational program; stress (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| |
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Šibor, Jiří
- Holý, Luboš
- Rezáková, Olga
|
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
| |
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
| |
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| |
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |