About: Competent Self-Evaluation as Strategy Used by Autonomous Learners     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Der vorliegende Artikel ist im Zusammenhang mit den Bemühungen am Lehrstuhl für deutsche Sprache und Literatur der PdF MU zu sehen, die Lernerautonomie der Studierenden zu stärken. Neben weiteren Kompetenzen, die für ein selbstbestimmtes Lernen unabdingbar sind, erfordert autonomes Lernen die Fähigkeit, den aktuellen Stand der eigenen Kenntnisse und Fertigkeiten realistisch einzuschätzen. Diese Fähigkeit zu kompetenter Selbstevaluierung kann aber nicht einfach vorausgesetzt werden, sondern muss gezielt entwickelt werden. Ein Schritt in diese Richtung war der im Artikel bechriebene Versuch, eine Abschlussklausur im Wintersemester 2004 von den Studierenden selbst verbessern und bewerten zu lassen. Die Ergebnisse dieser Selbstkorrektur und der anschließenden Selbstevaluierung durch die Studierenden werden im Artikel ebenso ausgewertet wie der von den Autoren durchgeführte quantitative Vergleich der Ergebnisse der Selbstkorrektur mit der anschließenden Fremdkorrektur durch die Unterrichtenden und den Erge
  • This article is to be seen in context of the present attempts to support autonomous learning strategies among the students of the department of German language and literature at the PdF MU. One of the prerequisites of autonomous learning is the ability to self-assess ones level of language competence at a certain stage of development. As our previous experiences with students of foreign language indicate, this ability cannot be taken for granted. It must be systematically developed. One step further in this direction has been taken during the winter semester 2004, when first year students were given the opportunity to correct a test at the end of the semester and evaluate the progress they made themselves. In this article we describe the results of this self-evaluation and present further statistic material comparing the students results with our own assessment from this and a second test held one semester later with the same group. The main findings are that there is considerable uncertainty on the s (en)
  • Příspěvek vznikl v souvislosti se snahami katedry německého jazyka a literatury na Pedagogické fakultě MU rozvíjet autonomii studentů v procesu učení. Vedle jiných dovedností, které jsou pro autonomní učení nezbytné, je zapotřebí umět reálně zhodnotit stav svých znalostí a dovedností. Schopnost kompetentního sebehodnocení však nelze u studentů automaticky předpokládat, musí být postupně rozvíjena. Prvním krokem v tomto směru byl pokus, který je popsán v příspěvku. Studující prováděli samostatně korekturu zápočtového testu v zimním semestru 2004 a sami se následně hodnotili. Článek srovnává kvantitativně zpracované výsledky sebehodnocení a následné sebeevaluace s výsledky hodnocení studentů vyučujícími a s výsledky tradiční opravy testu v následujícím semestru. Statistické zpracování výsledků naznačuje, že studenti vykazují značnou nejistotu při hodnocení vlastní jazykové kompetence a je možné sledovat určitou souvislost mezi schopností se realisticky hodnotit a úrovní jazykové kompetence. V závěru te (cs)
Title
  • Competent Self-Evaluation as Strategy Used by Autonomous Learners
  • Competent Self-Evaluation as Strategy Used by Autonomous Learners (en)
  • Kompetentní sebeevaluace jako učební strategie autonomních studentů (cs)
skos:prefLabel
  • Competent Self-Evaluation as Strategy Used by Autonomous Learners
  • Competent Self-Evaluation as Strategy Used by Autonomous Learners (en)
  • Kompetentní sebeevaluace jako učební strategie autonomních studentů (cs)
skos:notation
  • RIV/00216224:14410/05:00013123!RIV06-GA0-14410___
http://linked.open.../vavai/riv/strany
  • 43-63
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • P(GA406/05/2107)
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 515971
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216224:14410/05:00013123
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • autonomous learning; foreign language learning; self-evaluation; self-assessment (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [7B0A5838CC1E]
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
  • Brno
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Brno
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Brünner Hefte für Germanistik
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...vavai/riv/projekt
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Brychová, Alice
  • Wagner, Roland
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Masarykova univerzita. Pedagogická fakulta
https://schema.org/isbn
  • 80-210-3882-9
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 14410
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 48 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software