Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - V novějších výzkumech z oblasti kognitivní psychologie se ukazuje, že lidé disponují subjektivními teoriemi, v nichž mohou koexistovat navzájem protikladné konstrukty. V tomto příspěvku se pokouším na vybraném příkladu ilustrovat, jak učitelé tematizují své subjektivní konstrukty ve vztahu k pedagogickému dilematu transmise versus konstrukce. Mým záměrem je naznačit možnosti využití kontrastního interview a techniky strukturování koncept jako nástrojů, jimiž lze nahlédnout do subjektivních teorií učitelů a částeně zvědomit subjektivní konstrukty, které ovlivňují jejich jednání.
- V novějších výzkumech z oblasti kognitivní psychologie se ukazuje, že lidé disponují subjektivními teoriemi, v nichž mohou koexistovat navzájem protikladné konstrukty. V tomto příspěvku se pokouším na vybraném příkladu ilustrovat, jak učitelé tematizují své subjektivní konstrukty ve vztahu k pedagogickému dilematu transmise versus konstrukce. Mým záměrem je naznačit možnosti využití kontrastního interview a techniky strukturování koncept jako nástrojů, jimiž lze nahlédnout do subjektivních teorií učitelů a částeně zvědomit subjektivní konstrukty, které ovlivňují jejich jednání. (cs)
- Researches in the area of cognitive psychology show that people build subjective theories, which may include mutually contradictive constructs. This paper tries to illustrate on an example how teachers concretise their subjective constructs in relation with the teachers dilemma: transmission versus construction. My aim is to show the possibilities of contrastive interview and structuring cards technique as instruments that can help reveal a teachers subjective theories and partly help make explicit ones own subjective construct that influence their acting. (en)
|
Title
| - Transmise versus konstrukce? Pedagogické dilema v subjektivních teoriích učitelů
- Transmise versus konstrukce? Pedagogické dilema v subjektivních teoriích učitelů (cs)
- Transmission versus construction? Dilema in teachers subjective theories (en)
|
skos:prefLabel
| - Transmise versus konstrukce? Pedagogické dilema v subjektivních teoriích učitelů
- Transmise versus konstrukce? Pedagogické dilema v subjektivních teoriích učitelů (cs)
- Transmission versus construction? Dilema in teachers subjective theories (en)
|
skos:notation
| - RIV/00216224:14410/05:00012649!RIV10-GA0-14410___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/00216224:14410/05:00012649
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - transmission; construction; teachers subjective theories (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...vEdiceCisloSvazku
| - Edice pedagogické literatury
|
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Od implicitních teorií výuky k implicitním pedagogickým znalostem
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/projekt
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| |
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |