Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Pedagogické situace považujeme za nástroj podporující utváření a rozvíjení pedagogické kondice studenta učitelství. Pedagogickou kondicí rozumíme pohotovost (momentální stav) studenta k řešení pedagogických situací, jeho připravenost vnímat tyto situace celostně. Je to vylaďování pólů: učitel učivo žáci v existujícím kontextu. V situaci se student snaží (je-li k tomu vhodně podněcován) všímat si toho, jak se mu daří nebo naopak nedaří. Tím se vlastně na situaci více vylaďuje. Jako vzdělavatelé budoucích učitelů bychom měli našim studentům umožnit experimentovat v situaci, zkoušet vlastní řešení (co to udělá) a současně i zakoušet důsledky takovéhoto řešení. Otevřít studentům situaci, ale nedávat jim pravidla, jak mají postupovat, nechat pole řešení situace otevřené (nic do situací nevnášet, musí to být pro studenty živé). Na základě řady experimentů (a potvrzují to i zkušenosti např. E. Vyskočilové a T. Svatoše) jsme dospěli s jistým zjednodušením ke gradaci situací podle toho, na co v nich klademe dů
- Pedagogické situace považujeme za nástroj podporující utváření a rozvíjení pedagogické kondice studenta učitelství. Pedagogickou kondicí rozumíme pohotovost (momentální stav) studenta k řešení pedagogických situací, jeho připravenost vnímat tyto situace celostně. Je to vylaďování pólů: učitel učivo žáci v existujícím kontextu. V situaci se student snaží (je-li k tomu vhodně podněcován) všímat si toho, jak se mu daří nebo naopak nedaří. Tím se vlastně na situaci více vylaďuje. Jako vzdělavatelé budoucích učitelů bychom měli našim studentům umožnit experimentovat v situaci, zkoušet vlastní řešení (co to udělá) a současně i zakoušet důsledky takovéhoto řešení. Otevřít studentům situaci, ale nedávat jim pravidla, jak mají postupovat, nechat pole řešení situace otevřené (nic do situací nevnášet, musí to být pro studenty živé). Na základě řady experimentů (a potvrzují to i zkušenosti např. E. Vyskočilové a T. Svatoše) jsme dospěli s jistým zjednodušením ke gradaci situací podle toho, na co v nich klademe dů (cs)
- Pedagogical situations are considered a tool that stimulates the formation and development of pedagogical condition of a teacher student. By pedagogical condition we mean a state of readiness of a teacher student to solve pedagogical situations, his/her preparedness to perceive these situations in their complexity. It is tuning up the vertexes: teacher subject matter pupils in the context. In a situation, a students tries (provided he/she is encouraged to) to notice how he/she is doing. By that, the situation is tuned up. As educators of future teachers we should allow our students to experiment in situations, try their own solutions (what will come out of it) and experience the outcomes of these solutions. We should open the situation for the students but give them no guidelines as to how to progress leave the situation open for the students to cope with it. Based on many experiments (as well as on the experience of E. Vyskočilová, T. Svatoš and others), we come to gradation of situations according t (en)
|
Title
| - Gradace pedagogických situací jako nástroj podporující rozvoj pedagogické kondice studenta učitelství
- Gradace pedagogických situací jako nástroj podporující rozvoj pedagogické kondice studenta učitelství (cs)
- Gradation of pedagogical situations as a tool stimulating the development of pedagogical condition of a teacher student (en)
|
skos:prefLabel
| - Gradace pedagogických situací jako nástroj podporující rozvoj pedagogické kondice studenta učitelství
- Gradace pedagogických situací jako nástroj podporující rozvoj pedagogické kondice studenta učitelství (cs)
- Gradation of pedagogical situations as a tool stimulating the development of pedagogical condition of a teacher student (en)
|
skos:notation
| - RIV/00216224:14410/04:00012012!RIV08-GA0-14410___
|
http://linked.open.../vavai/riv/strany
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/00216224:14410/04:00012012
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - pedagogical situations; pedagogical condition; teacher student (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Oborové didaktiky v pregraduálním učitelském studiu (CD-ROM)
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/projekt
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
| |
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| - Masarykova univerzita. Pedagogická fakulta
|
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |