About: Gradace pedagogických situací jako nástroj podporující rozvoj pedagogické kondice studenta učitelství     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Pedagogické situace považujeme za nástroj podporující utváření a rozvíjení pedagogické kondice studenta učitelství. Pedagogickou kondicí rozumíme pohotovost (momentální stav) studenta k řešení pedagogických situací, jeho připravenost vnímat tyto situace celostně. Je to vylaďování pólů: učitel učivo žáci v existujícím kontextu. V situaci se student snaží (je-li k tomu vhodně podněcován) všímat si toho, jak se mu daří nebo naopak nedaří. Tím se vlastně na situaci více vylaďuje. Jako vzdělavatelé budoucích učitelů bychom měli našim studentům umožnit experimentovat v situaci, zkoušet vlastní řešení (co to udělá) a současně i zakoušet důsledky takovéhoto řešení. Otevřít studentům situaci, ale nedávat jim pravidla, jak mají postupovat, nechat pole řešení situace otevřené (nic do situací nevnášet, musí to být pro studenty živé). Na základě řady experimentů (a potvrzují to i zkušenosti např. E. Vyskočilové a T. Svatoše) jsme dospěli s jistým zjednodušením ke gradaci situací podle toho, na co v nich klademe dů
  • Pedagogické situace považujeme za nástroj podporující utváření a rozvíjení pedagogické kondice studenta učitelství. Pedagogickou kondicí rozumíme pohotovost (momentální stav) studenta k řešení pedagogických situací, jeho připravenost vnímat tyto situace celostně. Je to vylaďování pólů: učitel učivo žáci v existujícím kontextu. V situaci se student snaží (je-li k tomu vhodně podněcován) všímat si toho, jak se mu daří nebo naopak nedaří. Tím se vlastně na situaci více vylaďuje. Jako vzdělavatelé budoucích učitelů bychom měli našim studentům umožnit experimentovat v situaci, zkoušet vlastní řešení (co to udělá) a současně i zakoušet důsledky takovéhoto řešení. Otevřít studentům situaci, ale nedávat jim pravidla, jak mají postupovat, nechat pole řešení situace otevřené (nic do situací nevnášet, musí to být pro studenty živé). Na základě řady experimentů (a potvrzují to i zkušenosti např. E. Vyskočilové a T. Svatoše) jsme dospěli s jistým zjednodušením ke gradaci situací podle toho, na co v nich klademe dů (cs)
  • Pedagogical situations are considered a tool that stimulates the formation and development of pedagogical condition of a teacher student. By pedagogical condition we mean a state of readiness of a teacher student to solve pedagogical situations, his/her preparedness to perceive these situations in their complexity. It is tuning up the vertexes: teacher subject matter pupils in the context. In a situation, a students tries (provided he/she is encouraged to) to notice how he/she is doing. By that, the situation is tuned up. As educators of future teachers we should allow our students to experiment in situations, try their own solutions (what will come out of it) and experience the outcomes of these solutions. We should open the situation for the students but give them no guidelines as to how to progress leave the situation open for the students to cope with it. Based on many experiments (as well as on the experience of E. Vyskočilová, T. Svatoš and others), we come to gradation of situations according t (en)
Title
  • Gradace pedagogických situací jako nástroj podporující rozvoj pedagogické kondice studenta učitelství
  • Gradace pedagogických situací jako nástroj podporující rozvoj pedagogické kondice studenta učitelství (cs)
  • Gradation of pedagogical situations as a tool stimulating the development of pedagogical condition of a teacher student (en)
skos:prefLabel
  • Gradace pedagogických situací jako nástroj podporující rozvoj pedagogické kondice studenta učitelství
  • Gradace pedagogických situací jako nástroj podporující rozvoj pedagogické kondice studenta učitelství (cs)
  • Gradation of pedagogical situations as a tool stimulating the development of pedagogical condition of a teacher student (en)
skos:notation
  • RIV/00216224:14410/04:00012012!RIV08-GA0-14410___
http://linked.open.../vavai/riv/strany
  • 1-4
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • P(GA406/02/1247)
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 565697
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216224:14410/04:00012012
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • pedagogical situations; pedagogical condition; teacher student (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [06D3BB0EF642]
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
  • PdF MU Brno
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Brno
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Oborové didaktiky v pregraduálním učitelském studiu (CD-ROM)
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...vavai/riv/projekt
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Švec, Vlastimil
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Masarykova univerzita. Pedagogická fakulta
https://schema.org/isbn
  • 80-210-3474-2
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 14410
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 107 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software