About: Transmise versus konstrukce? Pedagogické dilema v subjektivních teoriích učitelů     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • V novějších výzkumech z oblasti kognitivní psychologie se ukazuje, že lidé disponují subjektivními teoriemi, v nichž mohou koexistovat navzájem protikladné konstrukty. V tomto příspěvku se pokouším na vybraném příkladu ilustrovat, jak učitelé tematizují své subjektivní konstrukty ve vztahu k pedagogickému dilematu transmise versus konstrukce. Mým záměrem je naznačit možnosti využití kontrastního interview a techniky strukturování koncept jako nástrojů, jimiž lze nahlédnout do subjektivních teorií učitelů a částeně zvědomit subjektivní konstrukty, které ovlivňují jejich jednání.
  • V novějších výzkumech z oblasti kognitivní psychologie se ukazuje, že lidé disponují subjektivními teoriemi, v nichž mohou koexistovat navzájem protikladné konstrukty. V tomto příspěvku se pokouším na vybraném příkladu ilustrovat, jak učitelé tematizují své subjektivní konstrukty ve vztahu k pedagogickému dilematu transmise versus konstrukce. Mým záměrem je naznačit možnosti využití kontrastního interview a techniky strukturování koncept jako nástrojů, jimiž lze nahlédnout do subjektivních teorií učitelů a částeně zvědomit subjektivní konstrukty, které ovlivňují jejich jednání. (cs)
  • Researches in the area of cognitive psychology show that people build subjective theories, which may include mutually contradictive constructs. This paper tries to illustrate on an example how teachers concretise their subjective constructs in relation with the teachers dilemma: transmission versus construction. My aim is to show the possibilities of contrastive interview and structuring cards technique as instruments that can help reveal a teachers subjective theories and partly help make explicit ones own subjective construct that influence their acting. (en)
Title
  • Transmise versus konstrukce? Pedagogické dilema v subjektivních teoriích učitelů
  • Transmise versus konstrukce? Pedagogické dilema v subjektivních teoriích učitelů (cs)
  • Transmission versus construction? Dilema in teachers subjective theories (en)
skos:prefLabel
  • Transmise versus konstrukce? Pedagogické dilema v subjektivních teoriích učitelů
  • Transmise versus konstrukce? Pedagogické dilema v subjektivních teoriích učitelů (cs)
  • Transmission versus construction? Dilema in teachers subjective theories (en)
skos:notation
  • RIV/00216224:14410/04:00011892!RIV08-GA0-14410___
http://linked.open.../vavai/riv/strany
  • 18-22
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • P(GA406/02/1247)
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 590664
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216224:14410/04:00011892
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • transmission; construction; teachers subjective theories (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [A3AB13B12FD4]
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
  • Bratislava
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Bratislava
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Zborník z príspevkov zo VII. ročníka stretnutí Študentské fórum
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...vavai/riv/projekt
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Janík, Tomáš
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • OZ V4 a Edičné cetnrum FMFI UK
https://schema.org/isbn
  • 80-969146-1-8
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 14410
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 58 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software