Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Newtonovská mechanika bývá již tradičně vstupním blokem výuky fyziky na všech vzdělávacích úrovních. K jejímu důkladnému pochopení nepochybně napomáhá i řešení vhodně vybraných úloh, zejména na aplikaci základních pilířů mechaniky – trojice Newtonových zákonů. Zkušenosti však ukazují, že i ty nejjednodušší úlohy mohou být pro studenty problematické. Jeden z důvodů spočívá, možná překvapivě, ve vektorovém charakteru Newtonových zákonů. Příspěvek se zabývá možností, jak studentům (středoškolským i vysokoškolským) napomoci zorientovat se v řešení úloh z mechaniky, v nichž vystupují vektory, a tím nejen důkladně zvládnout probíranou látku, ale současně také budovat systematický přístup k řešení fyzikálních problémů.
- Newtonovská mechanika bývá již tradičně vstupním blokem výuky fyziky na všech vzdělávacích úrovních. K jejímu důkladnému pochopení nepochybně napomáhá i řešení vhodně vybraných úloh, zejména na aplikaci základních pilířů mechaniky – trojice Newtonových zákonů. Zkušenosti však ukazují, že i ty nejjednodušší úlohy mohou být pro studenty problematické. Jeden z důvodů spočívá, možná překvapivě, ve vektorovém charakteru Newtonových zákonů. Příspěvek se zabývá možností, jak studentům (středoškolským i vysokoškolským) napomoci zorientovat se v řešení úloh z mechaniky, v nichž vystupují vektory, a tím nejen důkladně zvládnout probíranou látku, ale současně také budovat systematický přístup k řešení fyzikálních problémů. (cs)
- Classical mechanics has become an introductory part for all courses of general physics presented on various educational levels. Of course, for its deep understanding, it is necessary to solve appropriately selected problems, especially those focused on direct application of fundamental principles in mechanics – the Newton’s laws. Nevertheless, previous experience indicates that even very simple problems may be difficult for students. One of the reasons may surprisingly be the vector character of the Newton’s laws. This contribution presents a possibility of how to help students solve problems in mechanics in which vectors take place. This can result not only in mastering the given topic in depth, but also in forming systematic approach to solving physical problems in general. (en)
|
Title
| - Vectors and scalars, or How to deal with solving problems in mechanics? (en)
- Vektory a skaláry aneb Jak se vypořádat s řešením úloh z mechaniky?
- Vektory a skaláry aneb Jak se vypořádat s řešením úloh z mechaniky? (cs)
|
skos:prefLabel
| - Vectors and scalars, or How to deal with solving problems in mechanics? (en)
- Vektory a skaláry aneb Jak se vypořádat s řešením úloh z mechaniky?
- Vektory a skaláry aneb Jak se vypořádat s řešením úloh z mechaniky? (cs)
|
skos:notation
| - RIV/00216224:14310/13:00068927!RIV14-MSM-14310___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/00216224:14310/13:00068927
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - classical mechanics; vectors; scalars (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| |
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
| |
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| - Pobočka JSMF v Nitre, Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre
|
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |