About: Dopravní dostupnost funkčních městských regionů a urbanizovaných zón v České republice     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • The article summarizes the findings of the analytical part of a research project named Regional Polycentric Urban Systems in the Czech Republic. The identification of the potential for the development of polycentric systems, intending to balance the increasing gap between the capital of Prague and the rest of the country, revealed commuting and transportation access as factors of major importance. At the local level, the research has identified 150 local labour systems (LLSs) and functional urban areas (FUAs), not officially delimited in the Czech Republic, describing them in terms of mutual interaction and the quality of their transportation systems. More than 8 million inhabitants, of a total population of 10.3, live in the FUAs. Our timedistance model has showed that centres are worst accessible in major FUAs, due to their size and the transportation problems of urbanized areas. (en)
  • Příspěvek se zaměřuje na dopravní dostupnost středisek osídlení a poukazuje na nerovnoměrnost pokrytí území České republiky z hlediska časové dostupnosti. Jeho cílem je analyzovat současné podmínky dostupnosti regionálních center a lokálních center pracovních regionů, vytipovat prostory s horší kvalitou dostupnosti a posoudit důsledky připravovaných nebo již realizovaných velkých dopravních investic na dostupnost center. Vychází přitom z předpokladu, že časová dostupnost má velký význam pro utváření funkčních městských regionů, popřípadě pro jejich propojování do polycentrických sídelních soustav, a že špatná časová dostupnost je symptomem i příčinou zhoršené konkurenceschopnosti území. Provedené analýzy ukazují územní propojenost některých oblastí dostupnosti a funkčních městských regionů, jež vytváří podmínky pro formování polycentrických sídelních struktur.
  • Příspěvek se zaměřuje na dopravní dostupnost středisek osídlení a poukazuje na nerovnoměrnost pokrytí území České republiky z hlediska časové dostupnosti. Jeho cílem je analyzovat současné podmínky dostupnosti regionálních center a lokálních center pracovních regionů, vytipovat prostory s horší kvalitou dostupnosti a posoudit důsledky připravovaných nebo již realizovaných velkých dopravních investic na dostupnost center. Vychází přitom z předpokladu, že časová dostupnost má velký význam pro utváření funkčních městských regionů, popřípadě pro jejich propojování do polycentrických sídelních soustav, a že špatná časová dostupnost je symptomem i příčinou zhoršené konkurenceschopnosti území. Provedené analýzy ukazují územní propojenost některých oblastí dostupnosti a funkčních městských regionů, jež vytváří podmínky pro formování polycentrických sídelních struktur. (cs)
Title
  • Dopravní dostupnost funkčních městských regionů a urbanizovaných zón v České republice
  • Transportation Access of Functional Urban Areas and Urbanized Zones in the Czech Republic (en)
  • Dopravní dostupnost funkčních městských regionů a urbanizovaných zón v České republice (cs)
skos:prefLabel
  • Dopravní dostupnost funkčních městských regionů a urbanizovaných zón v České republice
  • Transportation Access of Functional Urban Areas and Urbanized Zones in the Czech Republic (en)
  • Dopravní dostupnost funkčních městských regionů a urbanizovaných zón v České republice (cs)
skos:notation
  • RIV/00216224:14310/07:00030074!RIV10-MMR-14310___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • P(WD-07-07-4), P(WD-40-07-1), S, Z(MSM0021620831)
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
  • 3
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 418026
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216224:14310/07:00030074
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • functional urban areas; accessibility; polycentric development (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...odStatuVydavatele
  • CZ - Česká republika
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [6D7737B54EBD]
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Urbanismus a územní rozvoj
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...vavai/riv/projekt
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...v/svazekPeriodika
  • X
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Maier, Karel
  • Mulíček, Ondřej
  • Sýkora, Luděk
  • Drda, Filip
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
issn
  • 1212-0855
number of pages
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 14310
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 48 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software