About: New media as a tool of political campaigns in the Czech Republic: a case study of the Regional Council and Senate elections 2012     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • The comprehensive analysis was based on a dataset obtained by monitoring the use of various types of new media by candidates, namely traditional websites, blogs and online social networking sites Facebook, Twitter and YouTube. The results show that younger candidates in regional elections engage in online campaigning more intensely than older candidates. The findings also demonstrate that Senate candidates use new media more extensively than candidates for the Regional Council. The most commonly used new media in both types of elections were traditional websites and the online social networking site Facebook. Regarding the candidates’ political affiliations, the analyses came to the conclusion that the usage of new media was generally similar for all major parties with one exception. The candidates from the Communist Party of Bohemia and Moravia used new media very sporadically and, moreover, most of them used no new media platforms at all in either type of election campaign. (en)
  • Analýza založená na datech o užívání nových médií kandidáty v senátních a krajských volbách v roce 2012 se zaměřením na užívání sociálních médií (Facebook, Twitter a YouTube) a webových stránek kandidáty v těchto volbách. Výsledky ukazují, že mladší kandidáti v regionálních volbách tyto online nástroje užívají extenzivněji než kandidáti starší. Obecně však byla v senátních volbách tato média užívána více. Nejčastěji kandidáti v obou volbách využívali webové stránky a online sociální síť Facebook. V rámci velkých politických stran se mezi kandidáty nenašly přílišné rozdíly, výjimkou jsou pouze kandidáti KSČM, kteří tato média užívají v kampani velmi sporadicky.
  • Analýza založená na datech o užívání nových médií kandidáty v senátních a krajských volbách v roce 2012 se zaměřením na užívání sociálních médií (Facebook, Twitter a YouTube) a webových stránek kandidáty v těchto volbách. Výsledky ukazují, že mladší kandidáti v regionálních volbách tyto online nástroje užívají extenzivněji než kandidáti starší. Obecně však byla v senátních volbách tato média užívána více. Nejčastěji kandidáti v obou volbách využívali webové stránky a online sociální síť Facebook. V rámci velkých politických stran se mezi kandidáty nenašly přílišné rozdíly, výjimkou jsou pouze kandidáti KSČM, kteří tato média užívají v kampani velmi sporadicky. (cs)
Title
  • New media as a tool of political campaigns in the Czech Republic: a case study of the Regional Council and Senate elections 2012 (en)
  • Nová média jako nástroj politické kampaně v České republice: případová studie krajských a senátních voleb 2012
  • Nová média jako nástroj politické kampaně v České republice: případová studie krajských a senátních voleb 2012 (cs)
skos:prefLabel
  • New media as a tool of political campaigns in the Czech Republic: a case study of the Regional Council and Senate elections 2012 (en)
  • Nová média jako nástroj politické kampaně v České republice: případová studie krajských a senátních voleb 2012
  • Nová média jako nástroj politické kampaně v České republice: případová studie krajských a senátních voleb 2012 (cs)
skos:notation
  • RIV/00216224:14230/13:00070495!RIV14-MSM-14230___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • I, P(EE2.3.20.0184)
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
  • 4
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 92132
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216224:14230/13:00070495
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • Political communication; new media; campaign; Senate election; Regional Council election (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...odStatuVydavatele
  • CZ - Česká republika
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [16F70501C784]
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Politologický časopis
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...vavai/riv/projekt
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...v/svazekPeriodika
  • 13
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Fialová, Marta
  • Štětka, Václav
  • Macková, Alena
issn
  • 1211-3247
number of pages
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 14230
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 48 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software