About: Proč jako doktorand (ne)učit kurzy pedagogické a školní psychologie     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
rdfs:seeAlso
Description
  • This paper aims to contribute to the debate on doctoral students teaching training system based on author personal experience. Involving students in doctoral programs of teaching, which is in terms of career growth very useful, because it may also have a whole range of difficulties. This paper will focus on the reflection of an individual author's professional experience in teaching courses teaching and school psychology, in addition to the usual problems that brings in teaching inexperience and lack of training, confrontation brings these issues with the editorial content of instruction. This creates the specific learning situation and selfexperience, which may be essential for future professional orientation. (en)
  • Cílem příspěvku je přispět k debatě o systému profesní přípravy vyučujících doktorandů na základě osobní zkušenosti autora. Zapojení studentů doktorských studijních programů do výuky, které je z hlediska profesního růstu velmi užitečné, totiž může mít celou i řadu úskalí. Příspěvek se zaměří na reflexi individuální profesní zkušenosti autora s výukou kurzů pedagogické a školní psychologie, které krom obvyklých potíží, které přináší ve výuce nezkušenost a nedostatek profesní přípravy, přináší i konfrontaci těchto problémů s vlastním obsahem výuky. Vzniká tím specifická výuková situace i sebezkušenost, která může být z hlediska dalšího profesního směřování zásadní.
  • Cílem příspěvku je přispět k debatě o systému profesní přípravy vyučujících doktorandů na základě osobní zkušenosti autora. Zapojení studentů doktorských studijních programů do výuky, které je z hlediska profesního růstu velmi užitečné, totiž může mít celou i řadu úskalí. Příspěvek se zaměří na reflexi individuální profesní zkušenosti autora s výukou kurzů pedagogické a školní psychologie, které krom obvyklých potíží, které přináší ve výuce nezkušenost a nedostatek profesní přípravy, přináší i konfrontaci těchto problémů s vlastním obsahem výuky. Vzniká tím specifická výuková situace i sebezkušenost, která může být z hlediska dalšího profesního směřování zásadní. (cs)
Title
  • Proč jako doktorand (ne)učit kurzy pedagogické a školní psychologie
  • Proč jako doktorand (ne)učit kurzy pedagogické a školní psychologie (cs)
  • Why as a doctoral student (not) to teach courses in educational psychology and school psychology (en)
skos:prefLabel
  • Proč jako doktorand (ne)učit kurzy pedagogické a školní psychologie
  • Proč jako doktorand (ne)učit kurzy pedagogické a školní psychologie (cs)
  • Why as a doctoral student (not) to teach courses in educational psychology and school psychology (en)
skos:notation
  • RIV/00216224:14230/12:00059299!RIV13-MSM-14230___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • R
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 162328
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216224:14230/12:00059299
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • teaching; doctoral study; higher education teaching; professional development; entry into the profession; self-reflection; selfexperience (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [35FD86B403C5]
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Mareš, Jan
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 14230
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 112 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software