About: Začínající učitelé jako informátoři o klimatu školy prizmatem tří metod     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Different school participants (stakeholders) may be viewed as informants able to provide us with different aspects of the school environment that they are familiar with. Whether we define school climate as an institutional intersubjective characteristics, or as a subjective individual construct, in both cases we are interested in the specific perceptions of the different categories of informants. The study looks at what kinds of infoirmation relevant to school climate assessment can be expected form novice teachers. Three methods are used: individual structured interviews, focus groups and diaries. The conceptual framework of schools as learning communities was used for thematic analysis. Only a small proportion of statements fit in the coding scheme, i.e. novice teachers reflected mostly themselves, much less their school. Statements that could be coded fell mostly in the categories of deprivatisation of practice, communication structures and shared reflecting. (en)
  • Různí účastníci (stakeholders) nahlížejí na školu z různých perspektiv. Ať již klima školy konstruujeme jako institucionální (intersubjektivní) charakteristiku, nebo jako subjektivní individuální konstrukt, v obou případech nás zajímají specifické percepce různých kategorií informátorů. Studie zkoumá, jaké informace o klimatu školy lze očekávat od začínajících učitelů. Jsou využity tři zdroje málo strukturovaných dat-deníky začínajících učitelů, záznamy z focus group se začínajícími učiteli a data z individuálního polostrukturovaného rozhovoru. Výchozím rámcem pro kódování je klasifikace charakteristik školy jako učící (se) komunity (Kruse et al. 1995). Množství výroků kategorizovatelných v rámci zvoleného kódovacího rámce bylo nízké, zvláště u dotazovacích metod, tj. začínající učitelé reflektovali především sebe mnohem méně školu. Kategorizovatelné výroky se týkaly především deprivatizace praxe, komunikačních struktur a společného reflektování. Tyto výroky byly diagnosticky cenné.
  • Různí účastníci (stakeholders) nahlížejí na školu z různých perspektiv. Ať již klima školy konstruujeme jako institucionální (intersubjektivní) charakteristiku, nebo jako subjektivní individuální konstrukt, v obou případech nás zajímají specifické percepce různých kategorií informátorů. Studie zkoumá, jaké informace o klimatu školy lze očekávat od začínajících učitelů. Jsou využity tři zdroje málo strukturovaných dat-deníky začínajících učitelů, záznamy z focus group se začínajícími učiteli a data z individuálního polostrukturovaného rozhovoru. Výchozím rámcem pro kódování je klasifikace charakteristik školy jako učící (se) komunity (Kruse et al. 1995). Množství výroků kategorizovatelných v rámci zvoleného kódovacího rámce bylo nízké, zvláště u dotazovacích metod, tj. začínající učitelé reflektovali především sebe mnohem méně školu. Kategorizovatelné výroky se týkaly především deprivatizace praxe, komunikačních struktur a společného reflektování. Tyto výroky byly diagnosticky cenné. (cs)
Title
  • Začínající učitelé jako informátoři o klimatu školy prizmatem tří metod
  • Novice teachers as informants about school climate (en)
  • Začínající učitelé jako informátoři o klimatu školy prizmatem tří metod (cs)
skos:prefLabel
  • Začínající učitelé jako informátoři o klimatu školy prizmatem tří metod
  • Novice teachers as informants about school climate (en)
  • Začínající učitelé jako informátoři o klimatu školy prizmatem tří metod (cs)
skos:notation
  • RIV/00216224:14230/09:00034582!RIV10-MSM-14230___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • S, Z(MSM0021622406)
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
  • 1
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 352266
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216224:14230/09:00034582
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • school climate assessment; school representations; specific informers; themetic analysis; journals; novice teachers (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...odStatuVydavatele
  • CZ - Česká republika
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [85DD164A1CCC]
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Orbis scholae
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...v/svazekPeriodika
  • 2009
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Ježek, Stanislav
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
issn
  • 1802-4637
number of pages
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 14230
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 48 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software