About: Vztah mezi temperamentem a styly učení u studentů středních škol     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • We used correlational study to investigate relations of broadly conceptualized temperament (measured by TE-ZA-DO questionnaire, Smékal, 1983) to learning styles, which we ascertained by the Czech version of LSI questionnaire (Mareš, Skalská, 1993). Plenty of relations appeared, although the rates of correlational coeficients were usually quite low. We replicated the finding of relation of activity and intentional aspects of learning (that means inner motivation, persistence, responsibility) - activity may be therefore understood as an important protective factor of learning. Surprisingly we found out that the same temperament feature (emotivity, primarity) may lead to different learning styles in men and women. (en)
  • Prostřednictvím korelační studie jsme u středoškolských studentů (N=460) zkoumali souvislosti mezi šířeji pojatým temperamentem měřeným dotazníkem TE-ZA-DO (Smékal, 1983) a styly učení, zjišťovanými prostřednictvím české úpravy dotazníku LSI (Mareš, Skalská, 1993). Ukázaly se četné souvislosti mezi temperamentovými dimenzemi a styly učení, ačkoliv hodnoty koeficientů korelace byly obvykle poměrně nízké. Podařilo se replikovat zjištění o souvislosti mezi aktivitou a intencionálními aspekty učení (tzn. vnitřní motivací, vytrvalostí, odpovědností), aktivita se tak jeví jako významný protektivní faktor učení. Překvapivě se ukázalo, že se stejná temperamentová vlastnost (emotivita; primarita) může vztahovat k jiným stylům učení u mužů a žen.
  • Prostřednictvím korelační studie jsme u středoškolských studentů (N=460) zkoumali souvislosti mezi šířeji pojatým temperamentem měřeným dotazníkem TE-ZA-DO (Smékal, 1983) a styly učení, zjišťovanými prostřednictvím české úpravy dotazníku LSI (Mareš, Skalská, 1993). Ukázaly se četné souvislosti mezi temperamentovými dimenzemi a styly učení, ačkoliv hodnoty koeficientů korelace byly obvykle poměrně nízké. Podařilo se replikovat zjištění o souvislosti mezi aktivitou a intencionálními aspekty učení (tzn. vnitřní motivací, vytrvalostí, odpovědností), aktivita se tak jeví jako významný protektivní faktor učení. Překvapivě se ukázalo, že se stejná temperamentová vlastnost (emotivita; primarita) může vztahovat k jiným stylům učení u mužů a žen. (cs)
Title
  • Vztah mezi temperamentem a styly učení u studentů středních škol
  • Vztah mezi temperamentem a styly učení u studentů středních škol (cs)
  • Relation of temperament and learning styles in high school students (en)
skos:prefLabel
  • Vztah mezi temperamentem a styly učení u studentů středních škol
  • Vztah mezi temperamentem a styly učení u studentů středních škol (cs)
  • Relation of temperament and learning styles in high school students (en)
skos:notation
  • RIV/00216224:14230/05:00013578!RIV10-MSM-14230___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • Z(MSM0021622406)
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 551207
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216224:14230/05:00013578
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • temperament; learning styles; learning style; LSI; TE-ZA-DO (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [70EC73244BEA]
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
  • Brno
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Brno
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Vývoj utváření osobnosti v sociálních a etnických kontextech (ed. Petr Macek a Jiří Dalajka)
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Dalajka, Jiří
  • Cagaš, Petr
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • FSS
https://schema.org/isbn
  • 80-210-3804-7
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 14230
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 48 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software