About: Marketing mix of the Organisation Yoga In Daily Life     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
rdfs:seeAlso
Description
  • Kapitola vymezuje lokální a globální specifika marketingového mixu nových náboženských hnutí na příkladu organizace Jóga v denním životě. V úvodní části se studie zabývá termínem nová náboženská hnutí a nástinem legislativního zázemí v České republice. Jádrem studie je analýza produktu, místa, komunikace a ceny Jógy v denním životě. Tato analýza poukazuje na určité zvláštnosti, které souvisejí se specifičností produktu náboženských společností. Studie dospívá k závěru, že v případě Jógy v denním životě je snaha předložit zájemcům produkt jako komplexní produkt pro globální %22duchovní%22 tržiště a minimalizovat jeho regionální odlišnosti. Tomu přizpůsobuje i ostatní složky marketingového mixu, u kterých si lze povšimnout nebývalé propojenosti a obdivuhodného konsenzu.
  • Kapitola vymezuje lokální a globální specifika marketingového mixu nových náboženských hnutí na příkladu organizace Jóga v denním životě. V úvodní části se studie zabývá termínem nová náboženská hnutí a nástinem legislativního zázemí v České republice. Jádrem studie je analýza produktu, místa, komunikace a ceny Jógy v denním životě. Tato analýza poukazuje na určité zvláštnosti, které souvisejí se specifičností produktu náboženských společností. Studie dospívá k závěru, že v případě Jógy v denním životě je snaha předložit zájemcům produkt jako komplexní produkt pro globální %22duchovní%22 tržiště a minimalizovat jeho regionální odlišnosti. Tomu přizpůsobuje i ostatní složky marketingového mixu, u kterých si lze povšimnout nebývalé propojenosti a obdivuhodného konsenzu. (cs)
  • The chapter identifies local and global marketing mix specifics in Yoga In Daily Life organization. The introductory part deals with new religious movement term and legislative situation in Czech Republic. The centre of study is an analyze of product, place, communication and price of Yoga In Daily Life. This analyze adverts to some specific aspects that are typical for products of religious movements. The chapter discovers Yoga In Daily Life’s effort to makes a holistic product for global „spiritual“ market without major differences in regional areas. On the basis of this target are all units of marketing mix connected, surprisingly in high level of consensus. (en)
Title
  • Marketing mix of the Organisation Yoga In Daily Life (en)
  • Marketingový mix organizace Jóga v denním životě.
  • Marketingový mix organizace Jóga v denním životě. (cs)
skos:prefLabel
  • Marketing mix of the Organisation Yoga In Daily Life (en)
  • Marketingový mix organizace Jóga v denním životě.
  • Marketingový mix organizace Jóga v denním životě. (cs)
skos:notation
  • RIV/00216224:14210/13:00070323!RIV14-MSM-14210___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • V
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 86422
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216224:14210/13:00070323
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • Maheshwarananda; marketing mix; new religious movements; Yoga In Daily Life (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [D54F410EA467]
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Zlín
http://linked.open...vEdiceCisloSvazku
  • Protipóly marketingové komunikace
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Globální a lokální v marketingové komunikaci
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Adamík, Marek
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • VeRBuM
https://schema.org/isbn
  • 9788087500361
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 14210
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 59 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software