Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
rdfs:seeAlso
| |
Description
| - New media and their distribution among the population is placing new demands on developing skills necessary for life in the information society and for the use of ICT. Literacy for use of new media puts new light on the concepts characterizing the competencies which stood side by side, or were collectively known as information literacy so far. In the new concept of media literacy, which takes into account the specific requirements of the new media, media literacy can be considered as an umbrella term that incorporates information literacy, functional literacy, and other social-communication skills necessary for life in the information society. The pyramid of competencies defined by Philipp Mayring includes competencies from the technical-instrumental to the critically-reflexive one. (en)
- Nová média a jejich rozšiřování mezi obyvateli klade nové požadavky na rozvoj kompetencí nutných pro život v informační společnosti a pro používání ICT. Gramotnost pro používání nových médií staví do nového světla pojmy charakterizující kompetence, které doposud stály vedle sebe, popřípadě byly souhrnně označovány za gramotnost informační. V novém pojetí mediální gramotnosti, která bere v úvahu i specifické požadavky nových médií, lze mediální gramotnost považovat za zastřešující pojem, který v sobě zahrnuje gramotnost informační, funkční a další sociálně-komunikační kompetence nutné pro život v informační společnosti. Pyramida těchto kompetencí vymezená Philippem Mayringem zahrnuje kompetence od technicko-instrumentálních až po kriticko-reflexivní. V praxi tyto kompetence představují především schopnosti nová média ovládat, bránit se technickým útokům, chránit si osobní údaje, umět v prostředí nových komunikovat a reflektovat i negativa nových médií.
- Nová média a jejich rozšiřování mezi obyvateli klade nové požadavky na rozvoj kompetencí nutných pro život v informační společnosti a pro používání ICT. Gramotnost pro používání nových médií staví do nového světla pojmy charakterizující kompetence, které doposud stály vedle sebe, popřípadě byly souhrnně označovány za gramotnost informační. V novém pojetí mediální gramotnosti, která bere v úvahu i specifické požadavky nových médií, lze mediální gramotnost považovat za zastřešující pojem, který v sobě zahrnuje gramotnost informační, funkční a další sociálně-komunikační kompetence nutné pro život v informační společnosti. Pyramida těchto kompetencí vymezená Philippem Mayringem zahrnuje kompetence od technicko-instrumentálních až po kriticko-reflexivní. V praxi tyto kompetence představují především schopnosti nová média ovládat, bránit se technickým útokům, chránit si osobní údaje, umět v prostředí nových komunikovat a reflektovat i negativa nových médií. (cs)
|
Title
| - Media literacy and new media in the context of information education (en)
- Mediální gramotnost a nová média v kontextu informačního vzdělávání
- Mediální gramotnost a nová média v kontextu informačního vzdělávání (cs)
|
skos:prefLabel
| - Media literacy and new media in the context of information education (en)
- Mediální gramotnost a nová média v kontextu informačního vzdělávání
- Mediální gramotnost a nová média v kontextu informačního vzdělávání (cs)
|
skos:notation
| - RIV/00216224:14210/12:00060890!RIV13-MSM-14210___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/00216224:14210/12:00060890
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - information literacy; media literacy; new media; media education; information society (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...vEdiceCisloSvazku
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Trendy v informačním vzdělávání
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/projekt
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| |
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |