About: České obecné menšinové školství ve světle vybraných česky psaných pedagogických časopisů z let 1918-1938     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Autoři ve svém příspěvku přináší odpovědi na otázku, zda a jak byla reflektována problematika menšinového školství v prvorepublikovém česky psaném pedagogickém tisku, a pokud byla, které otázky byly řešeny. Zaměřují se přitom na české obecné menšinové školství, které po vzniku Československé republiky v roce 1918 a zejména po vydání takzvaného Metelkova zákona upravující podobu menšinového školství nabylo nebývalého růstu ve srovnání s předchozím režimem, a to převážně v pohraničních oblastech osídlených většinovým německým obyvatelstvem. Do výzkumného vzorku je vybrán pedagogický tisk pro širší pedagogickou veřejnost i časopisy pro veřejnost odbornou a vědeckou (Komenský, Nové školy, Národní učitel ad.). Data jsou získána prostřednictvím obsahové analýzy, která je speciálně určena pro analyzování obsahu sdělení jakéhokoliv druhu (Disman, 2005). Získaná data jsou rozdělena do několika skupin podle svého charakteru.
  • Autoři ve svém příspěvku přináší odpovědi na otázku, zda a jak byla reflektována problematika menšinového školství v prvorepublikovém česky psaném pedagogickém tisku, a pokud byla, které otázky byly řešeny. Zaměřují se přitom na české obecné menšinové školství, které po vzniku Československé republiky v roce 1918 a zejména po vydání takzvaného Metelkova zákona upravující podobu menšinového školství nabylo nebývalého růstu ve srovnání s předchozím režimem, a to převážně v pohraničních oblastech osídlených většinovým německým obyvatelstvem. Do výzkumného vzorku je vybrán pedagogický tisk pro širší pedagogickou veřejnost i časopisy pro veřejnost odbornou a vědeckou (Komenský, Nové školy, Národní učitel ad.). Data jsou získána prostřednictvím obsahové analýzy, která je speciálně určena pro analyzování obsahu sdělení jakéhokoliv druhu (Disman, 2005). Získaná data jsou rozdělena do několika skupin podle svého charakteru. (cs)
  • The authors in their paper bring the answer to the question, whether and how was reflected the issue of the elementary minority education in the Czech pedagogical journals of the First Czechoslovak Republic. They focus on Czech elementary minority education, which has become after the establishment of the Czechoslovak Republic in 1918 an unprecedented growth compared to the previous regime (especially after publication of so-called Law Metelka), mostly in border areas settled by majority German population. The research sample is based on pedagogical press designed for wider pedagogical community and also on journals designed for the professional and the scientific community (Komenský, Nové školy, Národní učitel, etc.). Data are obtained through content analysis, which is specifically designed for analyzing the content of communication of any kind (Disman, 2005). The obtained data are divided into several groups according to their character. (en)
Title
  • České obecné menšinové školství ve světle vybraných česky psaných pedagogických časopisů z let 1918-1938
  • České obecné menšinové školství ve světle vybraných česky psaných pedagogických časopisů z let 1918-1938 (cs)
  • Czech elementary minority education in the light of selected czech pedagogical journals of the years 1918-1938 (en)
skos:prefLabel
  • České obecné menšinové školství ve světle vybraných česky psaných pedagogických časopisů z let 1918-1938
  • České obecné menšinové školství ve světle vybraných česky psaných pedagogických časopisů z let 1918-1938 (cs)
  • Czech elementary minority education in the light of selected czech pedagogical journals of the years 1918-1938 (en)
skos:notation
  • RIV/00216224:14210/12:00057717!RIV13-GA0-14210___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • P(GD406/09/H040)
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 126459
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216224:14210/12:00057717
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • minority education; pedagogical journals; The First Czechoslovak Republic; 1918-1938 (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [052DDFFBF133]
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...vavai/riv/projekt
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Zounek, Jiří
  • Šimáně, Michal
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 14210
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 58 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software