About: Model skladby na základě pojmu funkce     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • The main idea is the application of fundamental notion of human thinking, the notion of function, for explication (formalization) of (general) structure of musical compositions. There are two aims here: 1) optimal analyses of compositions, 2) the theory of constructing of compositions. The model of musical composition on the functional basis is of three levels: 1) the %22elements%22 are tones, intervals, rhythms, timbres which 2) are ordered into %22sequences%22, i.e., functions from numbers (time-points) to elements of a given type; this means that melody is a function (the musicological statement that melody is a set is inadequate), 3) there are also functions upon previous functions (we call them %22Functions%22) which transform melody into another melody; they made us varying of music possible (this is the real job of artificial composers). Such a general theory should transcend particular musical theories and any other mathematical grasping of music. The computer-aided composition (analogously: analyses of c (en)
  • Základní ideou je aplikace fundamentálního konceptu lidského myšlení - pojmu funkce - k explikaci (formalizaci) toho, jak je každá hudební kompozice složena. Na jedné straně je cílem optimální analýza skladeb, na druhé straně teorie jejich konstruování. Model hudební kompozice na základě pojmu funkce je třístupňový: 1) tóny, intervaly, rytmy a témbry jsou %22elementy%22, které jsou 2) uspořádávány do %22posloupností%22, tj. funkcí z čísel-časových okamžiků do elementů (daného typu), melodie je tedy funkce (muzikologické tvrzení, že melodie je množinou, je neadekvátní), melodie jsou pak 3) transformovány na jiné melodie funkcemi vyššího typu (nazvali jsme je %22Funkce%22), právě ty umožňují variování hudby, což je podstatné pro práci skladatele. Jde pak o obecnou hudební teorii, která má překročit dílčí hudební teorie i jiná matematická uchopení hudby. Počítačově podporovaná kompozice musí být založena na funkčím spíše než stochastickém základě (v budoucnu je třeba vybudovat kompoziční program nového typu).
  • Základní ideou je aplikace fundamentálního konceptu lidského myšlení - pojmu funkce - k explikaci (formalizaci) toho, jak je každá hudební kompozice složena. Na jedné straně je cílem optimální analýza skladeb, na druhé straně teorie jejich konstruování. Model hudební kompozice na základě pojmu funkce je třístupňový: 1) tóny, intervaly, rytmy a témbry jsou %22elementy%22, které jsou 2) uspořádávány do %22posloupností%22, tj. funkcí z čísel-časových okamžiků do elementů (daného typu), melodie je tedy funkce (muzikologické tvrzení, že melodie je množinou, je neadekvátní), melodie jsou pak 3) transformovány na jiné melodie funkcemi vyššího typu (nazvali jsme je %22Funkce%22), právě ty umožňují variování hudby, což je podstatné pro práci skladatele. Jde pak o obecnou hudební teorii, která má překročit dílčí hudební teorie i jiná matematická uchopení hudby. Počítačově podporovaná kompozice musí být založena na funkčím spíše než stochastickém základě (v budoucnu je třeba vybudovat kompoziční program nového typu). (cs)
Title
  • Model skladby na základě pojmu funkce
  • Model skladby na základě pojmu funkce (cs)
  • Model of Composition on the Basis of the Concept of Function (en)
skos:prefLabel
  • Model skladby na základě pojmu funkce
  • Model skladby na základě pojmu funkce (cs)
  • Model of Composition on the Basis of the Concept of Function (en)
skos:notation
  • RIV/00216224:14210/00:00011278!RIV08-GA0-14210___
http://linked.open.../vavai/riv/strany
  • 122-129
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • P(GA401/97/0157)
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 717689
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216224:14210/00:00011278
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • composition; model; mathematic; music (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [A34975BDAB2B]
http://linked.open...v/mistoKonaniAkce
  • 22.5.1999, Bratislava, Slovensko
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Bratislava
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Ambiguity and Music
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...vavai/riv/projekt
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Raclavský, Jiří
http://linked.open...vavai/riv/typAkce
http://linked.open.../riv/zahajeniAkce
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Seminar Mathematics and Music
https://schema.org/isbn
  • 80-968374-0-0
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 14210
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 58 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software