Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - Teaching/learning culture is not only a product of commonly accepted form of rationality, it is also an agent forming this culture substantively. In such relation undergoes education process of transition; reflection of the change shows character of contemporary civilization. Role of the teacher and institutions, competences important from this viewpoint. Relation of the human being and technique, necessity of reflective thought in present situation of humankind. (en)
- Vzdělávací kultura nejen vychází z obecně přijaté formy racionality, významným způsobem ji také utváří. V souvislosti s tím prochází proměnou, jejíž reflexe ukazuje významné rysy současné civilizace. Kompetence významné z tohoto pohledu, role učitele a institucí. Vztah člověka a techniky, nezbytnost zamyšlení v současné situaci lidstva.
- Vzdělávací kultura nejen vychází z obecně přijaté formy racionality, významným způsobem ji také utváří. V souvislosti s tím prochází proměnou, jejíž reflexe ukazuje významné rysy současné civilizace. Kompetence významné z tohoto pohledu, role učitele a institucí. Vztah člověka a techniky, nezbytnost zamyšlení v současné situaci lidstva. (cs)
|
Title
| - Education is a Mean of Renewal of Our Predominantly Technical World. And What About Man? (en)
- Vzdělání je prostředkem obnovy našeho převážně technického světa. A co člověk?
- Vzdělání je prostředkem obnovy našeho převážně technického světa. A co člověk? (cs)
|
skos:prefLabel
| - Education is a Mean of Renewal of Our Predominantly Technical World. And What About Man? (en)
- Vzdělání je prostředkem obnovy našeho převážně technického světa. A co člověk?
- Vzdělání je prostředkem obnovy našeho převážně technického světa. A co člověk? (cs)
|
skos:notation
| - RIV/00216208:11690/04:00010548!RIV/2005/MSM/116905/N
|
http://linked.open.../vavai/riv/strany
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/00216208:11690/04:00010548
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - Education in changing world in view of educational theories; dynamic learning culture; role of the teacher and institutions; transition of curricula and methods (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Hledání souřadnic společného světa. Filosofie pro každý den.
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| |
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
| |
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| |
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |