About: Monopoly provision of tune-ins     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Tento článek analyzuje volby jedné televizní stanice pro vysílání upoutávek (tzv. “tune-ins). Uvažuji dva pořady vysílané po sobě. Potencionální diváci znají předchozí pořady, ale nejsou si jistí o těch nastávajících. Televizní stanice může vysílat úplně informativní upoutávky během prvního pořadu. Cena vysílání upoutávek je ušlý zisk z reklam. Při jistých středních podmínkách existuje jediný perfektní Bayesovský rovnovážný bod, ve kterém někteří diváci sledují první pořad jen kvůli možným upoutávkám a kde televizní stanice vysílá upoutávky nehledě na to, jak jsou tyto dva pořady rozdílné. V nepřítomnosti upoutávek nebude žádný divák během prvního pořadu sledovat televizi později. Úplné informativní uzavření nikdy nenastane. Výstup trhu není optimální, protože sociální plánovač by vysílal upoutávky pro širší třídu pořadů. (cs)
  • This paper analyzes a single television station's choice of airing tune-ins (preview advertisements). I consider two consecutive programs located along a unit line. Potential viewers know the earlier program but are uncertain about the later one. The TV station may air a fully informative tune-in during the first program. The cost of the tune-in is the forgone advertising revenue. Under mild conditions, there exists a unique perfect Bayesian equilibrium in which some viewers watch the first program just to see if there is a tune-in or not, and the TV station airs a tune-in unless the two programs are too dissimilar. In the absence of a tune-in, no viewer within the first-period audience keeps watching TV. Full information disclosure never arises. The market outcome is suboptimal; a social planner would air a tune-in for a wider range of programs.
  • This paper analyzes a single television station's choice of airing tune-ins (preview advertisements). I consider two consecutive programs located along a unit line. Potential viewers know the earlier program but are uncertain about the later one. The TV station may air a fully informative tune-in during the first program. The cost of the tune-in is the forgone advertising revenue. Under mild conditions, there exists a unique perfect Bayesian equilibrium in which some viewers watch the first program just to see if there is a tune-in or not, and the TV station airs a tune-in unless the two programs are too dissimilar. In the absence of a tune-in, no viewer within the first-period audience keeps watching TV. Full information disclosure never arises. The market outcome is suboptimal; a social planner would air a tune-in for a wider range of programs. (en)
Title
  • Monopoly provision of tune-ins
  • Monopolní vysílání upoutávek (cs)
  • Monopoly provision of tune-ins (en)
skos:prefLabel
  • Monopoly provision of tune-ins
  • Monopolní vysílání upoutávek (cs)
  • Monopoly provision of tune-ins (en)
skos:notation
  • RIV/00216208:11640/08:00312862!RIV09-MSM-11640___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • Z(MSM0021620846)
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
  • 362
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
  • Celik, Levent
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 380555
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216208:11640/08:00312862
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • informative advertising; tune-ins; television station (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...odStatuVydavatele
  • CZ - Česká republika
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [43011B807CE1]
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • CERGE-EI Working Paper Series
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...v/svazekPeriodika
  • -
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Celik, Levent
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
issn
  • 1211-3298
number of pages
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 11640
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 48 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software