About: Gifted children and their development     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Giftedness is usually considered to be a stable personality trait that can be objectively measured and that determines future educational and professional outcomes. This concept of giftedness has been important in the Czech educational environment, influencing educational and parenting practices, the policies of schools and other educational institutions, and also the ways in which students perceive themselves. The present monograph analyses the limits of this conception of giftedness and proposes a broader framework based on recent research on the development of human potential. Giftedness is approached here not as a personality trait but as the result of reciprocal interactions between individual children, their families and the educational environments that shape the children's outcomes, motivation and preparation. The book thus attempts to introduce giftedness as a phenomenon that is created or disturbed through the child's relationships with other people. In other words, the ways in which children are perceived in their social environment and subsequently develop appears to be at least as important as their individual potential. (en)
  • Nadání je obvykle považováno za stabilní rys osobnosti, který je možno objektivně zjišťovat a jehož úroveň předurčuje budoucí profesní a studijní výsledky. Tento koncept nadání se v posledních letech stal důležitou součástí českého vzdělávacího prostředí: jsou jím ovlivňovány politiky škol a dalších vzdělávacích institucí, podílí se na výchovných a vzdělávacích postupech uplatňovaných rodiči a vyučujícími a také utváří to, jak o sobě uvažují sami žáci a studenti. Kniha analyzuje limity tohoto pohledu na nadání a představuje širší rámec založený na současných výzkumech optimálních podmínek rozvoje lidského potenciálu. Nadání je zde představeno jako jev, který je vytvářen či narušován ve vztahu dítěte s druhými lidmi. Přinejmenším stejně důležitou roli jako individuální potenciál tak hraje to, jak je tento potenciál vnímán okolím dětí i dětmi samotnými a jak je na tomto základě rozvíjen.
  • Nadání je obvykle považováno za stabilní rys osobnosti, který je možno objektivně zjišťovat a jehož úroveň předurčuje budoucí profesní a studijní výsledky. Tento koncept nadání se v posledních letech stal důležitou součástí českého vzdělávacího prostředí: jsou jím ovlivňovány politiky škol a dalších vzdělávacích institucí, podílí se na výchovných a vzdělávacích postupech uplatňovaných rodiči a vyučujícími a také utváří to, jak o sobě uvažují sami žáci a studenti. Kniha analyzuje limity tohoto pohledu na nadání a představuje širší rámec založený na současných výzkumech optimálních podmínek rozvoje lidského potenciálu. Nadání je zde představeno jako jev, který je vytvářen či narušován ve vztahu dítěte s druhými lidmi. Přinejmenším stejně důležitou roli jako individuální potenciál tak hraje to, jak je tento potenciál vnímán okolím dětí i dětmi samotnými a jak je na tomto základě rozvíjen. (cs)
Title
  • Gifted children and their development (en)
  • Nadané děti a jejich rozvoj
  • Nadané děti a jejich rozvoj (cs)
skos:prefLabel
  • Gifted children and their development (en)
  • Nadané děti a jejich rozvoj
  • Nadané děti a jejich rozvoj (cs)
skos:notation
  • RIV/00216208:11510/15:10284452!RIV15-MSM-11510___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • I, P(GPP407/11/P512)
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 299
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216208:11510/15:10284452
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • systemic; practices; construct; qualitative; case study; teacher; parent; motivation; development; gifted children; giftedness (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [A798ED0C9626]
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Praha
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Nadané děti a jejich rozvoj
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...vavai/riv/projekt
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Mudrák, Jiří
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Grada
https://schema.org/isbn
  • 978-80-247-5089-7
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 11510
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 32 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software