About: POHYBOVÉ UČENÍ VE VODNÍM PROSTŘEDÍ V RANÉM VĚKU     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • Text se zabývá neurofyziologickými principy časných vývojových stadií dítěte jako základními předpoklady pohybového učení ve vodním prostředí v raném věku. V kontextu těchto souvislostí je popsáno pět skupin dovedností modelově rozlišovaných v české didaktice plavání (polohování ve vodě, plavecké dýchání, zanoření a orientace pod hladinou, pád do vody a základy záběrových pohybů). Vzhledem k všeobecně dokládanému negativnímu trendu klesající tělesné zdatnosti v dětské i dospělé populaci je velmi žádoucí, aby docházelo na všech věkových úrovních k podněcování motivace k pohybu a vytváření předpokladů k pozdějšímu, nejlépe pravidelnému, celoživotnímu, využívání vhodných pohybových aktivit. Tzv. kojenecké plavání při dodržení vývojových principů a chápání individuální variability přináší ohromný potenciál pro vytvoření pozitivního vztahu dítěte k pohybu vůbec i k pohybu ve specifickém vodním prostředí jako devizu pro jeho budoucí pohybovou i plaveckou gramotnost.
  • Text se zabývá neurofyziologickými principy časných vývojových stadií dítěte jako základními předpoklady pohybového učení ve vodním prostředí v raném věku. V kontextu těchto souvislostí je popsáno pět skupin dovedností modelově rozlišovaných v české didaktice plavání (polohování ve vodě, plavecké dýchání, zanoření a orientace pod hladinou, pád do vody a základy záběrových pohybů). Vzhledem k všeobecně dokládanému negativnímu trendu klesající tělesné zdatnosti v dětské i dospělé populaci je velmi žádoucí, aby docházelo na všech věkových úrovních k podněcování motivace k pohybu a vytváření předpokladů k pozdějšímu, nejlépe pravidelnému, celoživotnímu, využívání vhodných pohybových aktivit. Tzv. kojenecké plavání při dodržení vývojových principů a chápání individuální variability přináší ohromný potenciál pro vytvoření pozitivního vztahu dítěte k pohybu vůbec i k pohybu ve specifickém vodním prostředí jako devizu pro jeho budoucí pohybovou i plaveckou gramotnost. (cs)
  • The text deals with neurophysiological principles of early developmental stages of the child as the fundamental prerequisites of physical education in the aquatic environment at early age. There are five groups of skills distinguished in Czech didactics of swimming (positioning in the water, swimming breathing, orientation and submersion in the water, fall into the water and the basics of biting movements) in the context of these relationships. Due to the generally negative trend of declining physical fitness in populations of children and adults, it is highly desirable to occur at all age levels to stimulate motivation to move and creating a foundation for later, preferably regular and lifelong use of appropriate physical activities. The infant swimming in compliance with the principles of development and understanding of individual variability brings enormous potential to create a positive relationship of the child to move and in a specific aquatic environment. These experiences can play key role in their future excercise habits and swimming literacy. (en)
Title
  • POHYBOVÉ UČENÍ VE VODNÍM PROSTŘEDÍ V RANÉM VĚKU
  • POHYBOVÉ UČENÍ VE VODNÍM PROSTŘEDÍ V RANÉM VĚKU (cs)
  • THE MOTOR LEARNING IN THE AQUATIC ENVIRONMENT IN EARLY AGE (en)
skos:prefLabel
  • POHYBOVÉ UČENÍ VE VODNÍM PROSTŘEDÍ V RANÉM VĚKU
  • POHYBOVÉ UČENÍ VE VODNÍM PROSTŘEDÍ V RANÉM VĚKU (cs)
  • THE MOTOR LEARNING IN THE AQUATIC ENVIRONMENT IN EARLY AGE (en)
skos:notation
  • RIV/00216208:11510/13:10191712!RIV14-MSM-11510___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • I, Z(MSM0021620864)
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
  • 4
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 96815
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216208:11510/13:10191712
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • AGE; EARLY; ENVIRONMENT; AQUATIC; LEARNING; MOTOR (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...odStatuVydavatele
  • CZ - Česká republika
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [1BE71800DE78]
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Česká kinantropologie
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...v/svazekPeriodika
  • 17
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Nováková, Tereza
  • Čechovská, Irena
http://linked.open...n/vavai/riv/zamer
issn
  • 1211-9261
number of pages
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 11510
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 48 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software