Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - This publication describes reading comprehension in various perspectives. In the first part it indicates foundations of the GAČR research project %22Reading Comprehension - Typical Development and its Risks%22. The second part is based on bibliographical sources related to this topic, both international and Czech. During the research process, mainly those sources referring to the issue of comprehension and planned quantitative methodology of the research were sought for. Upon the abstract process completion, a critical analysis with proposals for the research focus followed. The methodology part introduces readers to the foundations, objectives, and methodological procedures of the study. Procedures which became part of the T1 and T2 sets of tests are presented. Special attention was paid to a description of diagnostic tools, corresponding to foreign approaches as well as good experience with some of our approaches assessing readers skills. Newly created comprehension tests (reading with understanding, silent reading, listening with understanding), and language skill tests are also depicted. The last chapter contains other planned procedures applicable to research data processing. The set of tests T1 (October-December 2013) and T2 (March-May 2014), and statistics of some used tests in T1 are published in the appendix. (en)
- Publikace mapuje problematiku porozumění čtenému z několika úhlů pohledu. V první části naznačuje východiska výzkumného projektu u GAČR %22Porozumění čtenému - typický vývoj a jeho rizika%22. Druhá část vychází ze sběru bibliografických zdrojů k danému tématu, a to jak v zahraniční, tak tuzemské literatuře. Při vyhledávání zdrojů byly vybírány ty, které mají vztah z tématu porozumění i plánované kvantitativní metodologii výzkumu. Po zpracování anotací následovala kritická analýza s návrhy, jak výzkumný projekt zaměřit. Metodologická část seznamuje čtenáře s východisky, cíli i metodologickými postupy výzkumné studie. Představeny jsou postupy, které se staly součástí testové baterie v etapě T1 a T2. Zvláštní pozornost byla věnována přípravě vlastních diagnostických nástrojů, korespondujících se zahraničními přístupy na jedné straně, ale také s dobrými zkušenostmi s některými našimi přístupy pro hodnocení čtenářských dovedností na straně druhé. Popsány jsou nově vytvořené testy porozumění (čtení s porozuměním, tiché čtení, naslouchání s porozuměním) a testy jazykových dovedností. V závěrečné kapitole jsou shrnuty další plánované postupy při zpracování dat vzešlých z výzkumu. V přílohách je zveřejněna testová baterie etapy T1 (říjen-prosinec 2013) a T2 (březen-květen 2014) a popisná statistika některých užitých testů v T1.
- Publikace mapuje problematiku porozumění čtenému z několika úhlů pohledu. V první části naznačuje východiska výzkumného projektu u GAČR %22Porozumění čtenému - typický vývoj a jeho rizika%22. Druhá část vychází ze sběru bibliografických zdrojů k danému tématu, a to jak v zahraniční, tak tuzemské literatuře. Při vyhledávání zdrojů byly vybírány ty, které mají vztah z tématu porozumění i plánované kvantitativní metodologii výzkumu. Po zpracování anotací následovala kritická analýza s návrhy, jak výzkumný projekt zaměřit. Metodologická část seznamuje čtenáře s východisky, cíli i metodologickými postupy výzkumné studie. Představeny jsou postupy, které se staly součástí testové baterie v etapě T1 a T2. Zvláštní pozornost byla věnována přípravě vlastních diagnostických nástrojů, korespondujících se zahraničními přístupy na jedné straně, ale také s dobrými zkušenostmi s některými našimi přístupy pro hodnocení čtenářských dovedností na straně druhé. Popsány jsou nově vytvořené testy porozumění (čtení s porozuměním, tiché čtení, naslouchání s porozuměním) a testy jazykových dovedností. V závěrečné kapitole jsou shrnuty další plánované postupy při zpracování dat vzešlých z výzkumu. V přílohách je zveřejněna testová baterie etapy T1 (říjen-prosinec 2013) a T2 (březen-květen 2014) a popisná statistika některých užitých testů v T1. (cs)
|
Title
| - Porozumění čtenému I : Typický vývoj porozumění čtenému - východiska, témata, zdroje - kritická analýza a návrh výzkumu
- Porozumění čtenému I : Typický vývoj porozumění čtenému - východiska, témata, zdroje - kritická analýza a návrh výzkumu (cs)
- Reading comprehension I : A typical reading comprehension development - background, themes, resources - critical analysis and research design (en)
|
skos:prefLabel
| - Porozumění čtenému I : Typický vývoj porozumění čtenému - východiska, témata, zdroje - kritická analýza a návrh výzkumu
- Porozumění čtenému I : Typický vývoj porozumění čtenému - východiska, témata, zdroje - kritická analýza a návrh výzkumu (cs)
- Reading comprehension I : A typical reading comprehension development - background, themes, resources - critical analysis and research design (en)
|
skos:notation
| - RIV/00216208:11410/14:10285652!RIV15-GA0-11410___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/00216208:11410/14:10285652
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - literacy tests; language awareness; silent reading; listening comprehension; reading comprehension; diagnostics; literacy; Reading comprehension (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...vEdiceCisloSvazku
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Porozumění čtenému I : Typický vývoj porozumění čtenému - východiska, témata, zdroje - kritická analýza a návrh výzkumu
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/projekt
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Kucharská, Anna
- Seidlová Málková, Gabriela
- Sotáková, Hana
- Presslerová, Pavla
- Špačková, Klára
- Richterová, Eva
|
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| - Univerzita Karlova v Praze. Pedagogická fakulta
|
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |