Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
rdfs:seeAlso
| |
Description
| - ACT No. 561/2004 Collection of Law, the Education Act, allows schools to assess pupil's learning outcomes by marks, verbal assessment or a combination of both. In addition to this summative evaluation, pupils are assessed by various forms of continuous assessment (verbal, non-verbal, numerical or graphical) at the end of each semester. To escribe the forms and methods of assessment used at three schools we interviewed students and teachers, observed lessons and analyzed school documents. The sample consisted of 28 pupils and four teachers of a lower secondary school. The article presents issues of school assessment that pupils considered important (especially equity of assessment: not to project disciplinary issues in summative assessment, consistency of assessment) and issue of various assessment forms and methods (pupils pay more attention to summative assessment than to formative). (en)
- Školský zákon (561/2004 Sb., změna 472/2011 Sb.) umožňuje školám hodnotit výsledky vzdělávání žáků klasifikačním stupněm, slovně nebo kombinací obou způsobů. Kromě sumativního hodnocení na konci pololetí jsou žáci hodnoceni rozmanitými způsoby průběžného hodnocení (verbální, nonverbální, číselné či grafické). Pro popis forem a metod hodnocení používaných na třech školách jsme zvolily dotazování žáků a učitelů a doplnily ho pozorováním výuky a obsahovou analýzou dokumentů. Vzorek tvořili žáci a učitelé 2. stupně ZŠ, hloubkové rozhovory byly dělány se čtyřmi učiteli a 28 žáky. Za použití kvalitativních postupů analýzy dat jsme představily pro žáky důležitá témata školního hodnocení, zejména spravedlivost hodnocení (do známky z předmětu nepromítat kázeňské prohřešky a být důsledný) a problematiku různých forem a metod hodnocení (žáci věnují větší pozornost sumativnímu než formativnímu hodnocení).
- Školský zákon (561/2004 Sb., změna 472/2011 Sb.) umožňuje školám hodnotit výsledky vzdělávání žáků klasifikačním stupněm, slovně nebo kombinací obou způsobů. Kromě sumativního hodnocení na konci pololetí jsou žáci hodnoceni rozmanitými způsoby průběžného hodnocení (verbální, nonverbální, číselné či grafické). Pro popis forem a metod hodnocení používaných na třech školách jsme zvolily dotazování žáků a učitelů a doplnily ho pozorováním výuky a obsahovou analýzou dokumentů. Vzorek tvořili žáci a učitelé 2. stupně ZŠ, hloubkové rozhovory byly dělány se čtyřmi učiteli a 28 žáky. Za použití kvalitativních postupů analýzy dat jsme představily pro žáky důležitá témata školního hodnocení, zejména spravedlivost hodnocení (do známky z předmětu nepromítat kázeňské prohřešky a být důsledný) a problematiku různých forem a metod hodnocení (žáci věnují větší pozornost sumativnímu než formativnímu hodnocení). (cs)
|
Title
| - Pupil Perspectives on School Assessment (en)
- Školní hodnocení z pohledu žáků
- Školní hodnocení z pohledu žáků (cs)
|
skos:prefLabel
| - Pupil Perspectives on School Assessment (en)
- Školní hodnocení z pohledu žáků
- Školní hodnocení z pohledu žáků (cs)
|
skos:notation
| - RIV/00216208:11410/14:10281529!RIV15-GA0-11410___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/00216208:11410/14:10281529
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - multiple case study; verbal assessment; forms of assessment; equity of assessment; classification; school assessment (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...odStatuVydavatele
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| |
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...vavai/riv/projekt
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...v/svazekPeriodika
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Novotná, Kateřina
- Laufková, Veronika
|
issn
| |
number of pages
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |