About: Co změnit na práci asistentů pedagoga?     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
rdfs:seeAlso
Description
  • S příklonem k inkluzivnímu modelu ve vzdělávání roste i počet pedagogických asistentů v běžných školách, ohledně vymezení kompetencí těchto asistentů ovšem stále přetrvávají četné nejasnosti. Autoři článku prezentují dílčí výstupy výzkumného projektu zaměřeného na práci asistentů pedagoga a soustředí se na preferované změny v práci asistentů z pohledu několika skupin aktérů vzdělávacího procesu: Dotazovaní asistenti, učitelé i žáci se shodují na potřebě větších pracovních úvazků asistentů - větší prostor v práci asistenta by měl být věnován společným přípravám s učiteli, komunikaci s rodinami žáků nebo doprovodu žáků na akce odehrávající se v rámci vyučování mimo prostředí školy. Někteří učitelé také postrádají jasnější vymezení parametrů spolupráce s asistenty, pedagogičtí asistenti by pak vedle vyššího (jak mzdového tak i společenského) ocenění své profese uvítali i zřetelnější vymezení vlastních pravomocí a více intenzivní metodické vedení.
  • S příklonem k inkluzivnímu modelu ve vzdělávání roste i počet pedagogických asistentů v běžných školách, ohledně vymezení kompetencí těchto asistentů ovšem stále přetrvávají četné nejasnosti. Autoři článku prezentují dílčí výstupy výzkumného projektu zaměřeného na práci asistentů pedagoga a soustředí se na preferované změny v práci asistentů z pohledu několika skupin aktérů vzdělávacího procesu: Dotazovaní asistenti, učitelé i žáci se shodují na potřebě větších pracovních úvazků asistentů - větší prostor v práci asistenta by měl být věnován společným přípravám s učiteli, komunikaci s rodinami žáků nebo doprovodu žáků na akce odehrávající se v rámci vyučování mimo prostředí školy. Někteří učitelé také postrádají jasnější vymezení parametrů spolupráce s asistenty, pedagogičtí asistenti by pak vedle vyššího (jak mzdového tak i společenského) ocenění své profese uvítali i zřetelnější vymezení vlastních pravomocí a více intenzivní metodické vedení. (cs)
  • With growing importance of inclusive model of education the number of teachers assistants is also increasing, but their competences still remain unclear. Article presents results of research project focused on work of teachers assistants and requested changes in their work from different points of view: Interviewed assistants, teachers and pupils agree on the need of larger time extension of assistants jobs - more time should be devoted to common preparation with teachers, communication with families or accompaniment of pupils to educational activities organized in out-of-school environment. Some teachers also lack clearer definition of cooperation with assistants, teachers assistants would also prefer higher (financial as well as social) appreciation of their profession, clear definition of their competences and more intensive methodical guidance. (en)
Title
  • Co změnit na práci asistentů pedagoga?
  • Co změnit na práci asistentů pedagoga? (cs)
  • What to change in work of teachers assistants? (en)
skos:prefLabel
  • Co změnit na práci asistentů pedagoga?
  • Co změnit na práci asistentů pedagoga? (cs)
  • What to change in work of teachers assistants? (en)
skos:notation
  • RIV/00216208:11410/14:10218689!RIV15-MSM-11410___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • S
http://linked.open...iv/cisloPeriodika
  • 2
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 7658
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216208:11410/14:10218689
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • primary education.; inclusive education; pupil with special educational needs; Teacher assistant (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...odStatuVydavatele
  • CZ - Česká republika
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [C1B92F01D431]
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Pedagogika
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...v/svazekPeriodika
  • 64
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Hájková, Vanda
  • Laurenčíková, Klára
  • Němec, Zbyněk
issn
  • 0031-3815
number of pages
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 11410
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 48 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software