Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
Description
| - The study uses data from the survey of project REFLEX 2013 which follows major international and national (Czech) projects that had been implemented in the research field of employability higher education in previous years (mainly projects CHEERS 1998 and REFLEX projects in 2006 and 2010). After explaining the overall context, methodology and main instrument of survey, the first part of the study while comparing surveys of higher education graduates from 2006, 2010 and 2013 deals with analysis and interpretation of development of the four core: - What do graduates do? - How does the transition from education to work looks like? - What competencies graduates possess? - How do they evaluate their higher education studies? The study especially shows how has characteristics of employment, utilization of level and field of acquired education, compensation and satisfaction with work and the retrospective evaluation of higher education studies gradually changed with the expansion of higher education in the Czech Republic and the follow-up rapid growth in the number of graduates (especially after 2007). There are listed also expected changes in connection with additional increase in the number of graduates in the upcoming years. The next part of the study contains information about the course of the survey, its methodology and collected data sets (two data sets were collected: one of HE graduates and one of their employers). It is followed by an analysis of the course of data collection at the participating HE institutions. Sending reminders again proved to be a very effective tool for obtaining data of good quality. Further the response rates are calculated as well as analysis of size of the collected sample of each participating HE institution in comparison with the reference group of graduates. In the appendix, there are both questionnaires used for the survey: a questionnaire for graduates and a questionnaire for employers of graduates. (en)
- Studie využívá dat ze šetření projektu REFLEX 2013, který navázal na významné mezinárodní i národní (české) projekty, jež byly v oblasti výzkumu uplatnění absolventů vysokých škol realizovány v předchozích letech (jde především o projekty CHEERS 1998 a projekty REFLEX 2006 a 2010). Po vysvětlení celkového kontextu, metodologie šetření a jeho hlavních nástrojů se první část studie věnuje analýze a interpretaci vývoje čtyř základních témat ve srovnání šetření absolventů vysokých škol v letech 2006, 2010 a 2013: - Co dělají absolventi - Jak vypadá přechod ze vzdělávání do práce - Jaké mají absolventi kompetence - Jak hodnotí vysokoškolské studium Studie především ukazuje, jak se s expanzí vysokého školství v ČR a s na to navazujícím rychlým růstem počtu absolventů (především po roce 2007) postupně mění i charakteristiky jejich zaměstnatelnosti, uplatnění a využívání úrovně i oboru získaného vzdělání, odměňování i jejich spokojeností s prací i se zpětným hodnocením studia na vysoké škole. Uvedeny jsou také předpokládané změny související s dalším nárůstem počtu absolventů v příštích letech. Druhá část studie obsahuje údaje o průběhu šetření, jeho metodologii a získaných datových souborech (sebrány byly dva datové soubory, jeden s odpověďmi absolventů vysokých škol a druhý s odpověďmi zaměstnavatelů absolventů). Dále je uvedena analýza průběhu sběru dat na vysokých školách v závislosti na počtech oslovení absolventů. Zasílání upomínek se opět ukázalo jako velice efektivní nástroj pro získání kvalitního souboru. Uvedena je rovněž analýza návratnosti a také analýza velikosti sebraného vzorku podle zúčastněných vysokých škol ve srovnání s cílovou skupinou absolventů. V závěru této části jsou obsaženy informace o vážení získaného datového souboru. V příloze uvádíme oba dotazníky využité v rámci šetření: dotazník pro absolventy a dotazník pro zaměstnavatele absolventů.
- Studie využívá dat ze šetření projektu REFLEX 2013, který navázal na významné mezinárodní i národní (české) projekty, jež byly v oblasti výzkumu uplatnění absolventů vysokých škol realizovány v předchozích letech (jde především o projekty CHEERS 1998 a projekty REFLEX 2006 a 2010). Po vysvětlení celkového kontextu, metodologie šetření a jeho hlavních nástrojů se první část studie věnuje analýze a interpretaci vývoje čtyř základních témat ve srovnání šetření absolventů vysokých škol v letech 2006, 2010 a 2013: - Co dělají absolventi - Jak vypadá přechod ze vzdělávání do práce - Jaké mají absolventi kompetence - Jak hodnotí vysokoškolské studium Studie především ukazuje, jak se s expanzí vysokého školství v ČR a s na to navazujícím rychlým růstem počtu absolventů (především po roce 2007) postupně mění i charakteristiky jejich zaměstnatelnosti, uplatnění a využívání úrovně i oboru získaného vzdělání, odměňování i jejich spokojeností s prací i se zpětným hodnocením studia na vysoké škole. Uvedeny jsou také předpokládané změny související s dalším nárůstem počtu absolventů v příštích letech. Druhá část studie obsahuje údaje o průběhu šetření, jeho metodologii a získaných datových souborech (sebrány byly dva datové soubory, jeden s odpověďmi absolventů vysokých škol a druhý s odpověďmi zaměstnavatelů absolventů). Dále je uvedena analýza průběhu sběru dat na vysokých školách v závislosti na počtech oslovení absolventů. Zasílání upomínek se opět ukázalo jako velice efektivní nástroj pro získání kvalitního souboru. Uvedena je rovněž analýza návratnosti a také analýza velikosti sebraného vzorku podle zúčastněných vysokých škol ve srovnání s cílovou skupinou absolventů. V závěru této části jsou obsaženy informace o vážení získaného datového souboru. V příloze uvádíme oba dotazníky využité v rámci šetření: dotazník pro absolventy a dotazník pro zaměstnavatele absolventů. (cs)
|
Title
| - Expansion of Czech higher education and employability of graduates in the labour market : The first results of REFLEX 2013 survey (en)
- Expanze českého vysokého školství a uplatnění absolventů na pracovním trhu : První výsledky výzkumu REFLEX 2013
- Expanze českého vysokého školství a uplatnění absolventů na pracovním trhu : První výsledky výzkumu REFLEX 2013 (cs)
|
skos:prefLabel
| - Expansion of Czech higher education and employability of graduates in the labour market : The first results of REFLEX 2013 survey (en)
- Expanze českého vysokého školství a uplatnění absolventů na pracovním trhu : První výsledky výzkumu REFLEX 2013
- Expanze českého vysokého školství a uplatnění absolventů na pracovním trhu : První výsledky výzkumu REFLEX 2013 (cs)
|
skos:notation
| - RIV/00216208:11410/13:10195565!RIV15-MSM-11410___
|
http://linked.open...avai/riv/aktivita
| |
http://linked.open...avai/riv/aktivity
| |
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
| |
http://linked.open...aciTvurceVysledku
| |
http://linked.open.../riv/druhVysledku
| |
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
| |
http://linked.open...titaPredkladatele
| |
http://linked.open...dnocenehoVysledku
| |
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
| - RIV/00216208:11410/13:10195565
|
http://linked.open...riv/jazykVysledku
| |
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
| - REFLEX 2013 survey; labour market; employability of graduates; Expansion of Czech higher education (en)
|
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
| |
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
| |
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
| |
http://linked.open...vEdiceCisloSvazku
| |
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
| - Expanze českého vysokého školství a uplatnění absolventů na pracovním trhu : První výsledky výzkumu REFLEX 2013
|
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
| |
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
| |
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
| |
http://linked.open...UplatneniVysledku
| |
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
| - Ryška, Radim
- Zelenka, Martin
- Koucký, Jan
|
number of pages
| |
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
| - Univerzita Karlova v Praze. Pedagogická fakulta
|
https://schema.org/isbn
| |
http://localhost/t...ganizacniJednotka
| |