About: Procesy učení v diskurzu učitelů matematiky na 2. stupni základní školy     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : http://linked.opendata.cz/ontology/domain/vavai/Vysledek, within Data Space : linked.opendata.cz associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
Description
  • The chapter explores how the mathematics teachers taking part in our research talk about mental processes linked with learning and if they relate some of them to pupils' problems in mathematics. It is not surprising that the teachers consider understanding and long term retaining of knowledge in memory to be the key desiderable effects. We, however, find more surprising their accent on the intensive practice which they commonly call a drill. It is interesting that we can find considerable support for this approach in psychological research and theories. On the other hand, we also take into account possible limits of some approaches to teaching mathematics which can be infered from the interviews with teachers. (en)
  • Kapitola mapuje, jak učitelé matematiky 2. stupně hovoří o psychických procesech souvisejících s učením a zda některé z nich spojují s problémy v matematice. Nepřekvapuje, že za klíčové považují učitelé porozumění a dlouhodobé uchování učiva v paměti. Překvapivější je zjištění, jaký důraz při tom kladou na intenzivní procvičování, které také běžně nazývají drilem. Zajímavé ovšem je, že v psychologických výzkumech a koncepcích jsme pro jejich přístup nalezli do značné míry podporu. Na druhé straně však zvažujeme také možná omezení některých přístupů k výuce, na které je možné z rozhovorů vysuzovat.
  • Kapitola mapuje, jak učitelé matematiky 2. stupně hovoří o psychických procesech souvisejících s učením a zda některé z nich spojují s problémy v matematice. Nepřekvapuje, že za klíčové považují učitelé porozumění a dlouhodobé uchování učiva v paměti. Překvapivější je zjištění, jaký důraz při tom kladou na intenzivní procvičování, které také běžně nazývají drilem. Zajímavé ovšem je, že v psychologických výzkumech a koncepcích jsme pro jejich přístup nalezli do značné míry podporu. Na druhé straně však zvažujeme také možná omezení některých přístupů k výuce, na které je možné z rozhovorů vysuzovat. (cs)
Title
  • Procesy učení v diskurzu učitelů matematiky na 2. stupni základní školy
  • Procesy učení v diskurzu učitelů matematiky na 2. stupni základní školy (cs)
  • Learning processes in the discourse of mathematics teacher of lower secondary school (en)
skos:prefLabel
  • Procesy učení v diskurzu učitelů matematiky na 2. stupni základní školy
  • Procesy učení v diskurzu učitelů matematiky na 2. stupni základní školy (cs)
  • Learning processes in the discourse of mathematics teacher of lower secondary school (en)
skos:notation
  • RIV/00216208:11410/13:10193415!RIV14-GA0-11410___
http://linked.open...avai/riv/aktivita
http://linked.open...avai/riv/aktivity
  • I, P(GAP407/11/1740)
http://linked.open...vai/riv/dodaniDat
http://linked.open...aciTvurceVysledku
http://linked.open.../riv/druhVysledku
http://linked.open...iv/duvernostUdaju
http://linked.open...titaPredkladatele
http://linked.open...dnocenehoVysledku
  • 99974
http://linked.open...ai/riv/idVysledku
  • RIV/00216208:11410/13:10193415
http://linked.open...riv/jazykVysledku
http://linked.open.../riv/klicovaSlova
  • teachers' beliefs vs. research; repetition; exercising; memory retention; understanding; learning processes; school mathematics (en)
http://linked.open.../riv/klicoveSlovo
http://linked.open...ontrolniKodProRIV
  • [5BA3A6FAF6E6]
http://linked.open...i/riv/mistoVydani
  • Praha
http://linked.open...vEdiceCisloSvazku
  • Neuveden
http://linked.open...i/riv/nazevZdroje
  • Kritická místa matematiky na základní škole očima učitelů
http://linked.open...in/vavai/riv/obor
http://linked.open...ichTvurcuVysledku
http://linked.open...v/pocetStranKnihy
http://linked.open...cetTvurcuVysledku
http://linked.open...vavai/riv/projekt
http://linked.open...UplatneniVysledku
http://linked.open...iv/tvurceVysledku
  • Páchová, Anna
  • Rendl, Miroslav
number of pages
http://purl.org/ne...btex#hasPublisher
  • Univerzita Karlova v Praze. Pedagogická fakulta
https://schema.org/isbn
  • 978-80-7290-723-6
http://localhost/t...ganizacniJednotka
  • 11410
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Jun 21 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Jun 21 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-gnu), Single-Server Edition (126 GB total memory, 37 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software